חופשה בשארם א-שייח'

חופשה בשארם נתפסת באופן שונה מחופשה במקום אחר בסיני, והאמת היא שדי בצדק. שארם היא סיני מסוג אחר – מדובר בעיר, במלוא מובן המילה, המציעה תשתיות ופסיליטיז של עיר, היצע מלונות ואירוח של עיר, אטרקציות רבות ומגוונות ובעיקר חוויה אחרת, כזו השומרת על הווייב של סיני אבל מוסיפה לו טוויסט שלא קיים בשום אזור אחר בה. זה לא אומר שאוהבי סיני "הקלאסית" לא יכולים ליהנות מחופשה בשארם – ההפך הוא הנכון. כל אחד יכול למצוא את המקום המתאים לו בשארם, כזה שגם מעניק את האווירה הנכונה, אבל גם מתבל אותה בעוד כמה אופציות לבילוי והנאה.

אם כל זה נשמע לכם טוב מידי מכדי להיות אמיתי, אז לא רק שהכל אמיתי לגמרי אלא שאת החלק הטוב באמת עוד לא סיפרנו לכם. את כל הטוב הזה אפשר לקבל במחירים שהם חצי, ולפעמים שליש או רבע, ממה שהתרגלנו לשלם בישראל או במקומות אחרים בעולם. חופשה משפחתית של שבוע, הכל כלול, במלון מפנק עם חוף נדיר ביופיו בסכום של 5 ספרות? איפה נשמע כדבר הזה? מסתבר שבשארם נשמע גם נשמע. זה לא שאין בשארם מלונות שעליהם תשלמו גם הרבה יותר, הרי על איכות משלמים. אבל בשארם אפשר לקבל איכות גם במחיר שפוי, ועוד יישאר לכם עודף לקפה באילת בדרך חזרה.

אגב הדרך, אתם בכלל לא חייבים לעבור באילת. באפריל 2022 נפתחה האפשרות לטיסה ישירה מנתב"ג לשארם (שעה ועשר דקות!) שהופכת את מאות הקילומטרים המפרידים בינה לבין הבית שלכם לנגישים מאי פעם. פתיחת קו הטיסות שינה את כללי המשחק, והפך את שארם ליעד עוד יותר פופולרי וללהיט החדש של הישראלים. גם מלונות מעולים במחיר סביר, גם טיסה ישירה לא ארוכה, גם שמורות טבע עם נוף מהפנט, גם חיי לילה, גם חוף ים נדיר. באמת שאי אפשר לבקש יותר.

אבל בואו נתחיל בהתחלה ונעשה קצת סדר, והדבר הראשון שצריך לעשות לקראת החופשה בשארם הוא לסגור מלון.

חופשה בשארם

לינה ואירוח בשארם

חשוב מאוד לסגור מלון בשארם מוקדם ככל הניתן, ברגע שאתם יודעים את התאריכים של החופשה שלכם, גם כי זה המקום הראשון אליו תגיעו משדה התעופה (או אחרי הנסיעה הארוכה) ואתם רוצים שהוא יהיה הכי נוח ומפנק, וגם כי המקומות הנוחים והמפנקים באמת מתמלאים ראשונים.

אף אחד לא רוצה להגיע לחופשה שלו ולהתחיל להתמודד עם חדר לא מתאים או משהו שחסר או לא עובד. לכן, חשוב לבחור מלון טוב, כזה שמתאים לכם ובאזור בשארם שמתאים לאופי הטיול שלכם. ההיצע בשארם מאוד רחב, גם מבחינת רמת המלונות וגם מבחינת המחירים (מעל 40,000 חדרי מלון!) כך שאין שום סיבה להתפשר בעניין הזה.

הדרך הכי טובה למצוא את המלון שתפור למידות שלכם היא כמובן לקרוא על המקומות השונים, ולבדוק המלצות וחוות דעת של מי שכבר היו. אנחנו הקלנו עליכם עוד יותר את החיים וכבר עשינו עבורכם את הבדיקות האלה. המלונות שבאתר הם המלונות שזכו לדירוגים הגבוהים ביותר מצד אלפי מבקרים שהשאירו חוות דעת וביקורות חיוביות. בחלק גדול מהמלונות גם ההמלצה היא מניסיון אישי שלנו, שגדל והולך כל הזמן, ואנחנו כמובן מעדכנים בהתאם.

מלונות מומלצים בשארם

5/5
ריזורט מפואר מרשת אלבטרוס היוקרתית, במפרץ הכרישים. מציע אירוח ברמה הגבוהה ביותר ששארם יודעת לתת
דירוג טרווליקו
9.55
5/5
ריזורט 5 כוכבים במפרץ שארם אל מאיה, בקצהו הדרומי של ראס אום סיד, ממש בתוך השוק הישן והעיר העתיקה של שארם
דירוג טרווליקו
9.4
5/5
מלון 5 כוכבים מעולה במפרץ נבק. מושלם לחופשה יוקרתית ברמה הכי גבוהה
דירוג טרווליקו
9.37
5/5
מלון יוקרה במובן הכי מלא של המילה – אם אתם מחפשים חופשה מפנקת שבה לא תצטרכו להתאמץ בכלל, זה המקום שלכם
דירוג טרווליקו
9.37
5/5
מלון 5 כוכבים למשפחות ולזוגות בלבד עם חוף פרטי מושלם במפרץ נבק
דירוג טרווליקו
9.28
5/5
ריזורט הוא מלון מעולה, מהטובים ביותר בשכונת אל הדאבה במפרץ ראס אום סיד. כולל חוף פרטי ופארק מים
דירוג טרווליקו
9.28
5/5
הוא מלון 5 כוכבים על שטח עצום שבו תיהנו מאירוח יוקרתי במיוחד, בסטנדרטים הכי גבוהים שיש
דירוג טרווליקו
9.2
5/5
מלון 5 כוכבים בראס אום סיד היפהפה, צמוד לאחר החופים היפים בשארם עם רצועת חוף פרטית מדהימה
דירוג טרווליקו
9.2
5/5
מלון פאר במלוא מובן המילה, שמציע חוויה מהסרטים בווילה פרטית עם בריכה פרטית מול רצועת חוף מדהימה ונוף משכר
דירוג טרווליקו
9.2
5/5
אחד מהמלונות הפופולריים יותר בשארם א-שייח', בעיקר בזכות פארק המים העצום שנמצא בשטחו, הגדול ביותר במזרח התיכון.
דירוג טרווליקו
9.2

לרשימת כל המלונות בשארם לפי דירוג טרווליקו לחצו כאן >>

הגעה לשארם

אחרי שסגרתם מלון ואתם בראש שקט שיש לכם איפה לישון במהלך החופש, צריך לחשוב איך מגיעים לשארם. הדרך הקלאסית היא כמובן לחצות ברגל את מעבר גבול טאבה, ומשם לקחת מונית לנסיעה של כשעתיים וחצי עד לשארם. מדובר בדרך של 230 קילומטרים בקירוב, עם נוף מדהים ברוב חלקי הדרך, ומי שלא מפחד מנסיעות ארוכות בהחלט יכול ליהנות ממנה.

לעומת זאת, קיימת גם אפשרות לטוס לשארם, עם מספר טיסות שבועיות שיוצאות מנמל התעופה בן גוריון, ויביאו אתכם בתוך שעה ועשר דקות ממרכז הארץ ישירות לשארם א-שייח'. שדה התעופה של שארם נמצא בחלק הצפוני שלה, ליד מפרץ נבק, ואם המלון שלכם באזור אז למעשה תוכלו להיות בחדר במלון תוך שעתיים בערך מרגע שעליתם על המטוס.

מונית לשארם

אם הגעתם לאילת בנסיעה (והאמת שגם אם לא), זה אומר המון שעות על הכביש, ולכן כדאי לעשות את הדרך הארוכה הזו ברכב חדש ובטוח שיבטיח לכם נסיעה חלקה ונעימה. לכן, הדבר החכם והמומלץ לעשות הוא לסגור עם נהג מונית אמין שאתם גם בוטחים בו שימתין לכם בצד השני של הגבול (ולא ייעלם אם ימצא נסיעה משתלמת יותר), וגם יגבה מחיר סביר בלי הפתעות ובלי התמקחויות אינסופיות.

הדרך הכי טובה למצוא נהג כזה היא להזמין נסיעה מראש. אנחנו מכירים היטב את הבעיה של אמינות שירות המוניות של סיני, ומודעים לכך שנסיעה כזו ארוכה צריכה לעבור בכיף ובקלות ככל האפשר. הזמנה מראש של מונית מבטיחה בסבירות גבוהה שלא משנה כמה זמן לקחת לכם לחצות את מעבר הגבול, בצידו השני ימתין לכם הנהג במקום שקבעתם.

אם החלטתם להגיע לשארם במונית, כדאי להקדים ולהזמין לעצמכם נהג אמין.

ניתן להזמין מראש מונית לשארם כאן >>

טיסה לשארם

אם הזמן שלכם חשוב לכם ושווה לכם להשקיע בו קצת יותר, הרי שטיסה לשארם היא כנראה הפתרון המושלם עבורם. נכון, על פניו היא יקרה יותר מנסיעה במונית, אבל בחישוב כולל של עלויות הדלק לאילת, הקפה והסנדוויץ' בדרך והנסיעה מטאבה לשארם, ייתכן וההפרש כבר לא כל כך גבוה. מה גם שזמן שווה כסף, ולפעמים שווה להשקיע יותר כדי לקבל יותר.

טיסה לשארם אכן מעניקה יותר – יותר נוחות, יותר גמישות, יותר יעילות ויותר זמן בשארם. מנתב"ג לשארם יוצאות מספר טיסות בשבוע של חברות "אל על", "ישראייר" ו"ארקיע" הישראליות וגם של "Air Cairo" המצרית. כדאי גם כאן להזמין מוקדם מראש ככל הניתן כדי לזכות במחיר משתלם יותר ולהבטיח את המקום שלכם על הטיסה. כמו בכל טיסה לכל מקום בעולם, המחיר נגזר מהמועד בשנה, היום בשבוע והשעה ביום, לכן מוטב להקדים ולהזמין. הטיסה לשארם אורכת כשעה ועשר דקות מנתב"ג, וכמו בכל טיסה בינלאומית, יש להגיע לשדה התעופה כשעתיים עד שלוש שעות לפני הטיסה.

אטרקציות בשארם

בניגוד ליעדים אחרים בסיני, בהם מה שאתם רואים כשאתם מגיעים זה בערך מה שיש, בשארם א-שייח' יש הרבה יותר מזה. כמו עיר קיט אמיתי, היא מציעה שלל חוויות, אטרקציות, דברים לראות ולעשות, מקומות לטייל בהם, אוכל טוב ועוד. חשוב לציין ששפע האפשרויות בשארם מאפשר ליהנות בה בכל גיל ובכל תקציב משום שהמגוון רחב מאוד ובהחלט מותאם לכולם.

ללא תשלום

כיכר סוהו

אחד ממתחמי הבילוי והקניות הכי מפורסמים בשארם עם שפע של מסעדות, ברים, מועדונים, אטרקציות לילדים, מזרקה מוזיקלית וחנויות מזכרות
מרחב ציבורי, קניות, מסעדות
💲

פארשה קפה

בית הקפה הכי יפה בשארם א-שייח'. ביקור חובה, רצוי להגיע לפני השקיעה
בית קפה
💲💲

פארק לאומי ראס מוחמד

פארק לאומי מדהים ביופיו המעניק למבקרים בו את הטבע המדברי במלוא עוצמתו וגם מכיל מספר אתרי צלילה מהיפים בעולם.
שמורת טבע
ללא תשלום

נעמה ביי (מפרץ נעמה)

האזור המרכזי של שארם א-שייח'. תמצאו בו מדרחוב צבעוני ותוסס עם מגוון חנויות, מסעדות, בתי קפה ועוד.
קניות ובילוי
💲

שמורת הטבע נבק

פארק לאומי עצום ויפהפה ובו תוכלו לחוות את הטבע המדברי במלוא עוצמתו עם מגוון אתרי צלילה, נופים מדהימים ואירוח בדואי מסורתי
שמורת טבע
ללא תשלום

העיר העתיקה והשוק הישן

בזאר ענק על מתחם רחב ידיים שבו עשרות חנויות, מסעדות, בתי קפה ורצועת חוף קטנה במרחק כמה דקות הליכה
שוק

רשימת אטרקציות בשארם שהן בגדר חובה, וממש לא כדאי להחמיץ:

שמורות הטבע ראס מוחמד ונָבְּק

שתי שמורות טבע ענקיות ממתינות לכם בשארם, אחת מצפון לה ואחת מדרום. שתיהן מעט שונות זו מזו, ולכן ממש כדאי לבקר בשתיהן גם כי הן יפהפיות וגם כי תזכו לחוויה אחרת בכל אחת מהן. משום הגודל שלהן (מאות קילומטרים רבועים) הטיול בהן אורך שעות ארוכות, לעתים יום שלם ויש לקחת זאת בחשבון מבחינת התארגנות על אוכל ושתייה משום שבמקום אין אפשרות לקנות כאלה.

ראס מוחמד

ראס מוחמד היא השמורה הדרומית יותר, ולדעתנו גם היפה יותר, וביקור בה הוא ממש בגדר חובה. מדובר על פארק לאומי שהוא סוג של לשון יבשה בתוך הים המפגישה את מפרץ סואץ מצד אחד ואת מפרץ עקבה (מפרץ אילת) מצד שני לנקודה אחת מדהימה ביופייה. ראס מוחמד נמצא כ-20 דקות נסיעה מדרום לשארם ואפשר לראות בו שוניות אלמוגים מדהימות במספר אתרי צלילה, מינים שונים של חיות ועופות מוגנים שחיים בשמורה, בריכות מים מלוחים בצבעים בוהקים של תכלת וטורקיז, פארק חורשות מנגרובים הצומחים על המים ועוד. ניתן להגיע לראס מוחמד בדרך הים (בשיט בספינה) או בדרך היבשה, עם מדריך מקומי, לבד או בקבוצה. הכניסה לפארק עולה 5 דולר, מעבר לעלות הטיול המאורגן או הנהג כמובן.

נבק

שמורת נבק נמצאת כ-5 קילומטרים מצפון לשארם ובה אפשר לראות את חורשות המנגרובים שראיתם בראס מוחמד, רק במימדים הרבה יותר גדולים ומרשימים, ממש יער שחודר לתוך המים. גם כאן ימתינו לכם ים כחול וצלול, אתרי צלילה ושנירקול יפהפיים (כולל ספינה טרופה) וחופים חוליים שאפשר לרבוץ בהם. אפשר לשכור ג'יפ או טרקטורון לטיול שטח וגם להתארח באוהל בדואי אותנטי.

אתרי צלילה

מעבר לראס מוחמד ונבק, שארם מציעה עוד המון אתרי צלילה מעניינים שכדאי להתעכב בעיקר על אחד מהם, והוא האי טיראן שנמצא מול מפרץ הכרישים. כל הקטע שבין מפרץ הכרישים לאי טיראן שופע באתרי צלילה שנחשבים ליפים ביותר באזור, וככל הנראה השתמרו הרבה יותר מהאתרים האחרים, ולכן הם צבעוניים יותר וחיים בהם הרבה יתר מינים של דגים טרופיים ושוכני ים נוספים. ניתן להגיע לאי טיראן רק באמצעות סיור מסודר, דרך המלון או חברת טיולים, וסיור כזה עולה כ-60 דולר בממוצע. מה שתראו שם מתחת למים (גם בשנירקולים) יהיה שווה כל סנט.

כיכר סוהו

ממש בצמוד למלונות היוקרה של מפרץ הכרישים – סבוי, הילטון, קונקורד ועוד – נבנה מתחם בילוי בעל השם המחייב "סוהו", ונראה שהוא עומד בהתחייבות הזו. מדובר במתחם עם שלל מיצגים מוארים, מבחר ענק של מסעדות מסוגים שונים, כמה וכמה ברים, כולל אחד שעשוי כולו מקרח, אטרקציות שונות לילדים כמו מתחם החלקה על הקרח באולינג ומשחקיה גדולה, מזרקה מוזיקלית ומוארת, קניון עם מותגי יוקרה וגם חנויות עם פריטים יותר פשוטים. מקום נהדר לבלות בו ערב, בזוג או עם כל המשפחה.

העיר העתיקה והשוק הישן

מתחם השוק הישן כולל מבחר עצום של חנויות שונות, בהן יש מבחר פחות גדול ודי דומה של פריטים – מגלביות ופרטי לבוש ועד מזכרות, קישוטים וציוד שחיה וצלילה. המחירים לא גבוהים, ואחרי מיקוח נמוכים עוד יותר. עוד במתחם הגדול מסגד Sahaba היפהפה, מיצג Old Egypt שהוא סוג של עיר חצובה בסלע וכמובן מבחר גדול של מסעדות ובתי קפה. מומלץ להגיע בשעות הערב והלילה, משום שחם מאוד בשעות היום וצל הוא מצרך נדיר באזור.

אם אתם בעניין של דגים ופירות ים טריים, מאוד מומלץ לאכול במסעדת פארס (Fares Seafood) שבה אתם ממש בוחרים את הדג או פרי הים שיוגש אליכם לצלחת מתוך מגש הקרח. לקינוח שבו בקונדיטוריה ובית הקפה ראייחין (Rayahen) שמגיש גם קפה מעולה וגם עשרות סוגים של מתוקים, פיצוחים וקינוחים.

מפרץ נעמה (נעמה ביי)

נעמה ביי הוא גם מקום שיש בו הבדל של ממש בין היום לבין הלילה. בשעות היום מומלץ לבקר ברצועת החוף היפהפייה של האזור, בה תמצאו מגוון מסעדות וברים, רובם שייכים למלונות שלאורך החוף אולם יש גם כאלה שלא. בכל מקרה, אם תבקשו יפה, כנראה שלא ימנעו מכם כניסה לשום מקום, גם אם הוא שייך למלון מסוים.

בלילה המקום הופך להיות מרכז קניות ענק, מואר וססגוני המציע מעבר לתמהיל המוכר של חנויות מזכרות, תבלינים וציוד לספורט ימי, גם מבחר של מסעדות וברים, כולל כמה המוכרים מאוד לתייר המערבי כמו "פיצה האט", "מקדולנד'ס" ו"הארד רוק קפה". בגזרה המקומית, המקומות ששווה להכיר הם "בודהה בר" שהופך בלילה מבר למועדון וגם הברים "בוהראט" ו"בלו סטון".

פארשה קפה

אי אפשר להגיע לשארם בלי לבקר בפארשה קפה, שבכלל קורא לעצמו "בית תה". המקום הוא לא רק בית קפה ובר, אלא אחת מנקודות התצפית היותר יפות בשארם, על צלע הר המשקיפה אל השקיעה וחוף אל פנאר המדהים. האווירה במקום בינלאומית, מעט זרוקה, אבל נעימה מאוד, צבעונית מאוד ומעניקה חוויה כיפית. התפריט לא כולל אוכל, מעבר למנות קלות מאוד, והוא מציע בעיקר שתיה קלה, חמה ואלכוהול כולל קוקטיילים מיוחדים.

פארקי מים

אם הגעתם לשארם עם הילדים, ובעצם גם אם לא, העיר מציעה לא מעט פארקי מים שכולם נמצאים בתוך מלונות ענק, אבל לרובם תוכלו להיכנס בתשלום נפרד גם אתם לא מתארחים במלון הספציפי שלהם. הפארקים הבולטים הם במלונות מרשת אלבטרוס "אקווה פארק" ו"אקווה בלו" הצמודים זה לזה, וכוללים עשרות מגלשות מים ועוד שפע של מתקנים לגדולים ולקטנים. מדובר בפארק הגדול ביותר במזרח התיכון, ואפשר להעביר שם יום שלם בקלות ובכיף בלי להרגיש בכלל. כניסה למי שאינו אורח המלון עולה 40-50 דולר, והיא כוללת גם ארוחת צהריים.

לרשימת האטרקציות המלאה בשארם לחצו כאן >>

העיר העתיקה והשוק הישן שארם
הכניסה לשארם העתיקה ומתחם השוק הישן

ביטוח נסיעות לשארם

פינה נוספת וחשובה מאוד שצריך לסגור לפני נסיעה לשארם היא ביטוח נסיעות. לחלקנו נראה שסיני היא ממש פה, קרובה ונגישה, ואולי משום כך היא לא נתפסת בתור חו"ל. אבל האמת שצעד אחד אחרי מעבר גבול טאבה זה חו"ל לכל דבר, וביטוח נסיעות הוא דבר נדרש בכל נסיעה מחוץ לגבולות המדינה. מביטוח לקיצור או ביטול הנסיעה, דרך ביטוח הכבודה והציוד שאתכם וכמובן כיסוי הולם לכל הוצאה רפואית במקרה שתזדקקו לה – ביטוח נסיעות הוא פשוט משהו שלא מוותרים עליו.

במקרה של סיני, ושארם בפרט, זה חשוב עוד יותר משום שרבות מהאטרקציות כוללות פעילויות שדורשות הרחבות של הכיסוי הבסיסי, כגון: צלילה, ספורט ימי וספורט אתגרי, טיולים שונים ועוד. גם נושא האיתור והחילוץ במקרה הצורך הוא חשוב בסיני, משום ששירותי הרפואה בסיני איכותיים פחות מאלה שבישראל בצורה משמעותית, ויש מקומות במדבר סיני שמהם פשוט לא תוכלו לצאת ותהיו חייבים חילוץ.

לכן, עשו לעצמכם טובה ואל תחסכו במקום שהכי לא צריך לחסוך בו בחופשה שלכם. אנחנו מציעים לכם ביטוח נסיעות מקיף לשארם כולל כל ההרחבות הנדרשות בהתאם למטרת הטיול שלכם, עם סוכן מיומן ומקצועי שעובד עם חברת "פספורטכארד" הוותיקה. המחיר לגולשי האתר משתלם במיוחד ובטח שווה את השקט הנפשי בחופשה שלכם.

לרכישת ביטוח נסיעות אונליין לחצו כאן >>