הגעה לשארם א-שייח'

שארם א-שייח' נמצאת על "הפינה" הדרומית של חצי האי סיני, ולאורך השנים נראתה לתייר הישראלי רחוקה מאוד. כשעתיים וחצי עד שלוש שעות נסיעה ממעבר הגבול בטאבה הן לא מעט, בטח לנוסעים עם משפחה וציוד למשפחה, במיוחד כשעושים את זה במונית רועשת ורועדת שהנסיעה בה לא נוחה.

אבל השנים עוברות והעולם מתקדם, וזה כולל גם את סיני. נכון, המרחק לשארם נותר כשהיה, אבל היום ניתן לעבור אותו בנוחות רבה יותר, ועם הרבה פחות טרטורים בדרך. ראשית הכביש – הכביש הראשי של דרום סיני (כביש "טאבה-נואיבה" שממשיך אחר כך עד דהב ושארם) נסלל על ידי צה"ל בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, ומתישהו באמצע העשור הראשון של שנות ה-2000 החליטו במצרים שזה זמן טוב לחדש אותו. בסיני כמו בסיני, הדברים לוקחים זמן, אבל בשנת 2022 אפשר כבר לומר שהכביש לשארם הוא לא עוד דרך צרה ללא שוליים שמפחיד לנסוע עליה, אלא כביש רחב ובטוח ברובו המכריע, בחלקו מואר בלילה, דו נתיבי ואפילו עם הפרדה בין הנתיבים לפרקים.

על הכביש הזה נוסעות כמובן מוניות לכל יעד בסיני, וגם לשארם. הנסיעה לשארם אורכת כשעתיים וחצי נטו, מה שאומר כשלוש שעות ברוטו כי מאוד מומלץ לעשות הפסקה (לפחות אחת) בדרך לטובת התרעננות חילוץ עצמות וקפה או משקה קר.

מעבר לכביש המשודרג, בפסח של 2022 נפתחה עוד אפשרות נהדרת להגיע לשארם – טיסה ישירה מנתב"ג. זה נראה כל כך הגיוני שלא ברור איך זה לא קרה קודם לכן, אבל הדבר החשוב הוא שזה קרה ומתקיים, וכיום ניתן להגיע בנוחות, ביעילות והכי חשוב – במהירות (טיסה של שעה ועשר דקות בקירוב) מישראל לשארם א-שייח'. האפשרות הזו פתחה את שארם לקהלים רבים חדשים, שלמרות השדרוג בכביש עדיין חששו מנסיעה ארוכה מידי, והפכה אותה ליעד מרכזי על מפת התיירות הישראלית.

איך מגיעים לשארם

אז איך מגיעים לשארם א-שייח'?

הגעה לשארם במונית

אז הדרך הוותיקה והטובה להגיע לשארם היא עדיין במונית ממעבר הגבול בטאבה. ממש ביציאה ממסוף הגבול ניצבת תחנת המוניות של טאבה ובה מוניות בכל הגדלים והצבעים שממתינות לאיסוף נוסעים לכל היעדים בסיני. יחד עם זאת, ההמלצה שלנו היא תמיד לסגור מונית מראש לפני ההגעה לסיני וזאת ממספר סיבות:

ראשית המחיר – כאשתם סוגרים מחיר מראש עם נהג, אין הפתעות ואין התמקחויות. כשאתם עולים על מונית מזדמנת אתם נתונים לחסדי הנהג במקום ואין כל כך אפשרות מיקוח למרות שיש שם הרבה נהגים, משום שהם רשאים לקחת נוסעים לפי תור מסוים וגם מיישרים קו בעניין המחירים.

דבר נוסף הוא ההמתנה. כשעולים על מונית גדולה צריך לחכות שהיא תתמלא, במלואה או לפחות ברובה, מה שעלול לקחת זמן רב והמתנה ממושכת בחום במקום להיות כבר בדרך למלון שלכם. הזמנה מראש חוסכת לכם את ההמתנה ומבטיחה שהנהג ימתין לכם במסוף הגבול מיד כשתגיעו, ותוכלו לצאת לדרך.

הנסיעה לשארם ארוכה, אבל לא כל כך קשה. היא אורכת כשעתיים וחצי נטו, ללא הפסקות, אולם אפשר, ואף רצוי, לעשות הפסקות בדרך להתרעננות עם קפה או ארטיק (יש תחנות דלק עם חנויות נוחות לאורך הדרך). כדאי להביט לצדדים לאורך כל הדרך כדי ליהנות מהנוף, שכולל את רצועת החוף מצד שמאל בחצי הראשון של הדרך, עד פאתי דהב בערך, ולאחר מכן הרים משוננים וקפלי קרקע של מדבר.

שימו לב שבכניסה לשארם יש נקודת ביקורת שבה עליכם לעצור לבדיקה של הרכב, להציג את הדרכונים ולעבור דרך נקודת משטרה מקומית. כל זאת נועד כדי לשמור על הביטחון האישי שלכם, משום ששארם היא עיר שאליה מגיעים לא רק תיירים כדי לנפוש אלא גם מדינאים ואנשי עסקים רבים.

הדרך הטובה ביותר להבטיח לעצמכם נהג מונית מראש היא להזמין אותו אונליין דרך אתר סיני וייבס. כך תבטיחו מחיר קבוע מראש, נהגים זהירים ואמינים שאינם ממהרים לנסיעה הבאה שלהם ומרוכזים אך ורק בנוסע, וגם מוניות (קטנות אן גדולות) חדשות, נוחות, ממוזגות ובטיחותיות בסטנדרט גבוה.

להזמנת מונית לשארם דרך אתר סיני וייבס לחצו כאן >>

הגעה לשארם בטיסה

באפריל 2022 נפל דבר ביחסי ישראל מצרים וגם ביחסי התייר הישראלי והעיר שארם א-שייח'. לאחר התחממות היחסים בקיץ 2021, עם הורדת אזהרת המסע לסיני לרמה נמוכה יותר, לראשונה נפתח קו של טיסות ישירות מנמל התעופה בן גוריון לסיני, בלי צורך לעבור במדינה אחרת בדרך ולקחת טיסת המשך. עד לפתיחת הקו האפשרות היחידה לטוס לסיני היתה באמצעות טיסת המשך, לרוב מאיסטנבול. מפסח 2022 נהנים עשרות אלפי ישראלים מקיצור משמעותי של זמן ההגעה לשארם, דבר שכמובן מביא לזרם גובר והולך של תיירות לעיר.

הטיסות לשארם מתבצעות כרגע על ידי חברות "אל על", "ישראייר" ו"ארקיע" הישראליות ו-Air Cairo המצרית. נכון לאוגוסט 2022 יוצאות 9 טיסות שבועיות על הקו הזה (לכל כיוון), אם כי יש להניח שבהמשך המספר הזה עוד יגדל. אין ספק שהטיסות לשארם טרפו את הקלפים ושינו את כללי המשחק בכל הקשור לחופשה בעיר הקיט הדרומית.

המחירים של הטיסות לשארם כמובן משתנים בהתאם לעונה, לביקוש ולמועד הטיסה כמו בכל טיסה לכל מקום בעולם. טווח המחירים הוא מאות בודדות של דולרים לכל כיוון, אולם יחד עם זאת הזמן המחיר הזה חוסך לא מעט זמן שעשוי להיות יקר לחלקנו.

בגלל ההיצע הנמוך יחסית כרגע, כדאי למהר ולהזמין טיסה לשארם א-שייח' ולהבטיח הגעה מהירה וקלילה לחופשה הבאה שלכם.

לקריאה בהרחבה על טיסות לשארם לחצו כאן >>