ראס אום סיד

ראס אום סיד (Ras Um Sid | رأس أم سيد) הוא חצי אי בדרום שארם א-שייח' עם אחת מרצועות החוף היפות ביותר בעיר, ובסיני בכלל, הנמתחת מחלקו הצפון מזרחי, מקיפה אותו ומסתיימת במפרץ שארם אל-מאיה, סמוך לנמל של שארם א-שייח'. חלק נכבד מרצועת החוף הזו, כמו בכל שארם, היא פרטית ושייכת למלונות שנמצאים לאורכה, אבל בחלקים הדרומיים יש חופים שפתוחים לציבור ומהם גם אפשר לצאת לאטרקציות שונות בים האדום.

מאזור ראס אום סיד נשקפות השקיעות היפות ביותר בשארם, והוא מתאים בעיקר למי שמחפש ריזורטים גדולים עם שטח עצום, לחלקם פארקי מים עם שפע מתקנים, ורוצה גם ליהנות משלל האטרקציות באזור. המלונות בראס אום סיד שאין להם רצועת חוף פרטית, מוציאים שאטלים לחופים לאורך המפרץ איתם יש להם הסדרי כניסה כך שאין מה לחשוש מבילוי באזור בלי לראות את הים מקרוב.

בחלק הדרומי של ראס אום סיד נמצאת שכונת אל הדאבה (El Hadaba | الهضبة) שהיא שכונת מגורים ברובה אבל בסביבתה נמצאות כמה מהאטרקציות היותר שוות שיש לאזור להציע. צפונית לאל הדאבה נמצאת השכונה שהיתה בעבר העיר הישראלית "אופירה", על המצוק המשקיף למפרץ שארם אל-מאיה, ותחתיו רצועת חוף מדהימה ביופיה המכונה "חוף הזהב".

Ras Um Sid
רצועת החוף הדרומית של ראס אום סיד

אפשרויות האירוח בראס אום סיד

המלונות באזור ראס אום סיד הם מגוונים ואפשר לחלק אותם לשתי קטגוריות:

המלונות בראס אום סיד על החוף

מלונות אלה מאופיינים בעיקר בחוף פרטי יפהפה, וגם מגוון רחב של מתקנים שונים ואטרקציות. מדובר בדרך כלל בריזורטים עם אפשרויות אירוח רחבות, מחדרים רגילים ועד סוויטות או וילות פרטיות, מה שמאפשר גם קשת רחבה של מחירים. מדובר גם באזור פופולרי מאוד לצלילה ושנירקולים, ואם אתם מתארחים במלונות הללו כדאי לנצל זאת ולצאת לשיט עם ביקור באתרי הצלילה הסמוכים. ניתן לעשות זאת דרך המלונות עצמם.

המלונות בראס אום סיד שלא על החוף

גם אלה מחולקים לשניים, בגדול: ריזורטים ענקיים עם פארקי מים שמיועדים למשפחות ומציעים בילוי מושלם מקצה לקצה בלי צורך לצאת מהם כלל, ומלונות קטנים יותר של 3 או 4 כוכבים שמתאימים למי שמחפש אירוח סטנדרטי יותר של לינה וארוחת בוקר במחיר משתלם, ופחות פינוקים במלון עצמו.

5/5
ריזורט 5 כוכבים במפרץ שארם אל מאיה, בקצהו הדרומי של ראס אום סיד, ממש בתוך השוק הישן והעיר העתיקה של שארם
דירוג טרווליקו
9.4
5/5
ריזורט הוא מלון מעולה, מהטובים ביותר בשכונת אל הדאבה במפרץ ראס אום סיד. כולל חוף פרטי ופארק מים
דירוג טרווליקו
9.28
5/5
מלון 5 כוכבים בראס אום סיד היפהפה, צמוד לאחר החופים היפים בשארם עם רצועת חוף פרטית מדהימה
דירוג טרווליקו
9.2
5/5
אחד מהמלונות הפופולריים יותר בשארם א-שייח', בעיקר בזכות פארק המים העצום שנמצא בשטחו, הגדול ביותר במזרח התיכון.
דירוג טרווליקו
9.2
5/5
ריזורט 5 כוכבים לחוף מפרץ ראס אום סיד היפהפה, שמתאים במיוחד למי שאוהבים שפע ואפשרויות
דירוג טרווליקו
9.19
4/5
ריזורט מרשת אלבטרוס המעולה שמדורג 4 כוכבים, אבל מציע שלל פינוקים ומתקנים של מלון 5 כוכבים, כולל פארק מים
דירוג טרווליקו
8.9
5/5
מלון גדול ברמת 5 כוכבים, השוכן בצמוד לחוף אל פנאר, אחד החופים היפים ביותר בשארם א-שייח'
דירוג טרווליקו
8.8
5/5
ריזורט בראס אום סיד, על החוף. מציע חדרים עם מרפסת פרטית לנוף יפה, חוף פרטי ומגוון אטרקציות ומתקנים.
דירוג טרווליקו
8.7
4/5
אחד המלונות המספקים את התמורה הטובה ביותר למחיר בשארם. מלון 4 בלוקיישן מעולה עם מגוון פסיליטיז
דירוג טרווליקו
8.64
5/5
אחד המלונות הטובים ביותר בראס אום סיד. מדורג 5 כוכבים ומציע רצועת חוף פרטית ועוד שלל פינוקים
דירוג טרווליקו
8.64

לכל המלונות בראס אום סיד >> 

אטרקציות בראס אום סיד

בגזרת האטרקציות, תמצאו בראס אום סיד את מרכז הקניות והבילוי איל מרקטו (Il Mercato) – סוג של רחוב קניות מעוצב כארקדה בסגנון שמזכיר יותר את אירופה הקלאסית מאשר את המזרח התיכון. מגוון חנויות, מסעדות ובתי קפה ממתינים לכם שם (כולל סניף נוסף של הקונדיטוריה הנהדרת "ראייחין"), גם בחזית המתחם וגם ברחוב הפנימי שלו, שסגור להולכי רגל בלבד ואפילו נשמעת בו מוזיקת רקע נעימה. הכל מואר באורות צבעוניים אך לא צועקים מידי, ובסופי שבוע מתקיימים אירועים ברחבה המרכזית שמעליה עמודים בסגנון הפורום הרומאי. בחזית המתחם, על הרחוב תמצאו מגוון חנויות – ממסעדות ועד חנות לציוד סלולר ובית מרקחת.

מקום נוסף שהוא בגדר ביקור חובה הוא השוק הישן של שארם – מתחם ענק שכולו בזאר אחד גדול, עם המון חנויות שבחלקן הגדול תמצאו את אותו הדבר במחירים משתנים – מזכרות, תיקים, בגדים, תכשיטים, תבלינים ועוד. אפשר ורצוי להתמקח על המחירים (הרוכלים מצפים ורגילים לכך) אבל עשו זאת בכבוד ובנימוס. יש במקום גם מיצג ענק של עיר חצובה בסלע הנקרא Old Egypt שמעניין מאוד לבקר בו, ועל הכל משקיף מלמעלה אחד המסגדים היפים שתראו בחייכם. המקום מואר בלילה באורות צבעוניים, ובאופן כללי נעים יותר לבקר בו בשעות הערב והלילה משום שאז החום הרבה יותר נסבל (אם אתם מגיעים בקיץ). עוד במקום המון מסעדות טובות, בתי קפה, מאפיות וקונדיטוריות מעולות. בהחלט שווה ביקור של ערב ארוך.

ללא תשלום

העיר העתיקה והשוק הישן

בזאר ענק על מתחם רחב ידיים שבו עשרות חנויות, מסעדות, בתי קפה ורצועת חוף קטנה במרחק כמה דקות הליכה
שוק
💲

פארשה קפה

בית הקפה הכי יפה בשארם א-שייח'. ביקור חובה, רצוי להגיע לפני השקיעה
בית קפה