מונית לשארם א-שייח'

שארם א-שייח' עולה מחדש על מפת התיירות של המטיילים והמטיילות מישראל, ולא סתם – מדובר בעיר קיט נהדרת שמציעה מגוון של בתי מלון מעולים, שפע של אטרקציות לכל גיל, טבע פראי, חופי ים נהדרים, אתרי צלילה ועד מגוון אפשרויות לחופשה מושלמת, שגם לא רחוקה מהבית וגם שווה לכל כיס. 

שארם נמצאת בנקודה הדרומית ביותר ברצועת החוף של דרום סיני, המרחק מטאבה אליה הוא כ-230 קילומטרים שהם כשעתיים וחצי של נסיעה (נטו) במונית ממסוף הגבול. הנסיעה היא אמנם ארוכה יחסית, אולם הנופים בדרך בהחלט מסייעים להעביר אותה בכיף – בחצי הראשון של הדרך נראה את הים האדום מצד שמאל, ולאורכו קמפים רבים, מבנים נטושים שהמראה שלהם קצת עצוב אבל יש להם את הקסם שלהם, את אי האלמוגים היפהפה מעט אחרי טאבה ואת נואיבה נפרשת לנגד עינינו קצת אחרי רצועת החוף של ראס א-שטן. מימין רוב הנוף יהיה מונוטוני של הרים משוננים, שירחיבו את ליבם של חובבי הנוף המדברי. בחצי השני של הדרך, אחרי מחסום הכניסה לדהב, הנוף כבר יהפוך פחות מעניין ויהיה מדברי וצחיח, אולם הנסיעה בחלק הזה קצרה יותר. 

נסיעות לשארם

מונית לשארם א-שייח' – יתרונות 

למרות האופציה של טיסה לשארם, רבים עדיין מעדיפים לעשות את הדרך הזו בנסיעה, ואכן יש לה לא מעט יתרונות: 

המחיר, קודם כל. מחיר נסיעה במונית לשארם זול משמעותית ממחיר של טיסה. גם אם לוקחים בחשבון את ההוצאות הנלוות כמו הגעה לאילת ואגרת המעבר (שמגולמת במחיר כרטיס הטיסה ואינה משולמת בנפרד). אם מדובר בטיול בהרכב משפחתי, אז החיסכון הוא אף משמעותי יותר, משום שמחיר הנסיעה הוא לרכב ולא לאדם כמו בטיסה

בנסיעה יש גם אפשרות לעצור בדרך ולגלות עוד מקומות בסיני. אם יש לכם זמן (ואין סיבה שלא יהיה – אתם בחופש!) אפשר לעצור לרגע באחד הקמפים לארוחה קלה או שתיה, לעצור בצד הדרך לצילומים על רקע הנוף המרהיב של סיני ואם נפלתם על נהג נחמד (ויש רבים כאלה) הוא אפילו ישתף אתכם בסיפורים על המקומות שתראו בדרך. 

מונית לשארם א-שייח' – כדאי להזמין מראש

בעבר היה נהוג להגיע למסוף הגבול ולמצוא שם מונית שתיקח אותנו לשארם, ואם יש לנו מזל אז יחד איתנו היו עוד אנשים שזהו יעדם וכך היה אפשר להוזיל את עלות הנסיעה. אבל העולם מתקדם ואיתו גם סיני, וכיום ממש כדאי להזמין מראש מונית עם נהג קבוע ומחיר קבוע, כדי לא להיות מופתעים ולתכנן את הנסיעה בצורה טובה יותר.  

הזמנת מונית לשארם מראש מבטיחה שהנהג יחכה לכם בצידו השני של הגבול, מאפשרת תקשורת ישירה איתו במקרה הצורך (להודיע על עיכוב או כל דבר אחר) וגם מאפשרת לכם ולו לדעת מראש את המחיר ולא להתחיל להתמקח עליו תחת השמש הלוהטת כשאתם כבר מתים להגיע למלון ולפניכם עוד נסיעה ארוכה. 

גם השיטה הזו עדיין מצריכה חיפושים אחרי ה"נהג המושלם" – כזה שגם אפשר לסמוך עליו שיחכה לנו בזמן, גם ינהג בזהירות, גם יהיה לו מזגן ברכב (בכל זאת נסיעה ארוכה) וכמובן יגבה מחיר סביר. לכן כדאי לקבוע מראש עם נהג דרך שירות הזמנות מסודר שמצמצם את הסיכונים הללו למינימום ודרכו אתם יכולים להיות רגועים שכל זה אכן יקרה. 

אתר סיני וייבס מציע שירות של הזמנת מונית לשארם אונליין, בקלות, במחיר קבוע ובלי סיבוכים מיותרים. אנחנו בהחלט ממליצים על השירות הזה.

להזמנת מונית לשארם דרך אתר סיני וייבס >>

דגשים לנסיעה במונית לשארם א-שייח'

יש אינספור סיפורים על נהגים שנוסעים כמו מטורפים בכבישי סיני, בהם החוק הוא המלצה בלבד, ומסכנים בכך את החיים שלהם ושלכם, וגם של שאר משתמשי הדרך. אם אתם חוששים מצורת הנהיגה, מרגישים לא בטוחים או מבחינים שמשהו לא כשורה – אל תחששו להעיר באסרטיביות לנהג. זו הפרנסה שלו והוא לבטח לא ירצה שהיא תיפגע. עקיפה בצורה מסוכנת, דיבור בנייד בזמן הנסיעה, חגורות בטיחות לא תקינות וכל דבר אחר שנראה לכם לא בטיחותי, אלה דברים מסכני חיים. אל תתביישו במקרה הכי גרוע לרדת מהמונית באמצע הדרך. לא באמצע הכביש כמובן, אלא ליד קמפ כלשהו שבו תוכלו להתרענן ולהזמין נהג אחר. החיים שלכם יקרים יותר מהכל. 

הדרך לשארם רצופה נקודות ביקורת ומחסומים, כולל צ'ק פוינט רציני בכניסה לעיר עצמה. אלה נמצאים שם כדי לשמור עליכם ולהבטיח שהתיירים יוכלו לנוע בביטחון ברחבי סיני. הקפידו להישמע להוראות, הציגו דרכונים אם תתבקשו לכך, אל תתחכמו איפה שלא צריך, הימנעו מלצלם את החיילים והשוטרים (הם מאוד לא אוהבים את זה) ובטח אל תיקחו עליכם שום דבר לא חוקי. 

שימו לב שעל פי דרישות הרשויות במצרים, אם נכנסתם לסיני דרך מעבר טאבה תהיו חייבים גם לצאת ממנו בחזרה לישראל. לא תוכלו לחזר משארם בטיסה אם נכנסתם דרך היבשה (הפוך כן אפשרי – להגיע בטיסה לשארם ולחזור דרך טאבה). הדרישה היא ברורה ונאכפת בקפדנות – חבל לבחון את זה, כי כספכם לא יוחזר וזה יגרור טרטור מיותר. 

נסיעה טובה ובטוחה!