טיסות לשארם א-שייח'

עד לשנת 2022 נסיעה לשארם היתה כמו כל נסיעה ליעד אחד בסיני – הגעה לגבול, דרכונים, אגרה ומונית מהצד השני. בין אם אתם נמנים עם המזמינים מראש שמגיעים בראש שקט לנהג הממתין להם בגבול, ובין אם אתם מאלה שאוהבים להתמקח עם הנהגים המזדמנים בתחנת המוניות של טאבה – בסוף היה צורך בארבעה גלגלים שמחוברים לתא נוסעים, ממוזג או לא, שייקח אתכם את הדרך לשארם.

באפריל 2022, בפסח יותר נכון, היחסים בין ישראל לבין מצרים עלו עוד שלב ברמה המדינית-פוליטית, דבר שהשפיע כמובן גם על הרמה התיירותית. התחממות היחסים, שכבר הביאה כמה חודשים קודם לכן הפחתה משמעותית בחומרה של אזהרת המסע לסיני, לקחה את זה צעד אחד קדימה ונשאה איתה בשורה של ממש – טיסות ישירות לשארם. במקום נסיעה של שעתיים וחצי מטאבה, אמנם מול נופים מדהימים, נוכל להגיע לשארם בטיסה של שעה ועשר דקות ממרכז הארץ. את הנופים נראה מלמעלה.

טיסה לשארם

אז למה לי שארם א-שייח' עכשיו?

שארם תמיד היתה לא רק בקצה של חצי האי סיני, אלא גם בקצה מבחינת יעדי התיירות עבור הישראליות והישראלים. רוב התיירים מישראל העדיפו את הקמפים הנפלאים בין ביר סוויר לבין נואיבה, או את המלונות של טאבה. מרחיקי הלכת הגיעו עד דהב, שקרנה בהחלט עלתה בשנים האחרונות, אבל שארם נתפסה עדיין כמקום שנמצא מעבר להרים הגבוהים ומצריך התארגנות של ממש ואולי פחות התאים לנסיעה ספונטנית מהיום להיום.

צריך לומר את האמת – שארם אכן שונה מהמקומות האחרים בסיני, אפילו מדהב העירונית. החוויה בשארם היא אחרת ממה שאנחנו רגילים לקבל בחופים הנהדרים של דרום סיני, האירוח שונה, האפשרויות מגוונות יותר והחופשה מקבלת אופי אחר. זה לא נאמר לשלילה חלילה, אלא ההפך – שארם מציעה למבקרים בה מבחר עצום של מלונות בכל הרמות, אטרקציות כמו פארקי מים, שווקים, אתרי צלילה, מוזיאונים, שמורות טבע מדהימות, חופי ים יפהפיים, ברים, מסעדות, חיי לילה ועוד.

הטיסות לשארם קירבו את כל הטוב הזה גם אלינו, וכעת הכל נמצא במרחק של נגיעה, ומאפשר להגיע אליו מהר, בקלות וביעילות. או בקיצור – בספונטניות. חשוב לציין גם כי שארם היא מרכז כלכלי חשוב מאוד עבור המצרים ולכן הם משקיעים מאוד בתחושת הביטחון בעיר. בכל פינה מוצבים אנשי ביטחון ושוטרים, הן של משטרת התיירות והן של המשטרה המצרית, אזורי הבילוי מפוקחים ומאובטחים וההרגשה ברחובות העיר היא בהחלט בטוחה ונעימה.

 

טיסות לשארם

אז החל מפסח 2022 אפשר ליהנות מכל הטוב הזה במרחק של שעה ועשר דקות טיסה, והאמת שזה נראה כל כך טבעי שלא ברור איך זה לא קורה מוקדם יותר. הטיסות לשארם יוצאות בשלב זה מנמל התעופה בן גוריון בלבד, ומופעלות על ידי החברות "אל על", "ישראייר" ו"ארקיע" הישראליות וגם "Air Cairo" המצרית. נכון לאוגוסט 2022 מופעלות 9 טיסות שבועיות במחירים שנעים בין מאה לכמה מאות דולרים לכיוון. עם הזמן יש להניח שהתחרות תגבר, וכך גם ההיצע של הטיסות, מה שיגרום למחירים משתלמים עוד יותר.

חשוב לציין שמחירי הטיסות משתנים בהתאם למועד הטיסה, הביקוש אליה ושעות הטיסה, כמו בכל טיסה לכל יעד אחר על הגלובוס. יחד עם מחירי המלונות המשתלמים בשארם, החופשה המשפחתית הבאה שלכם יכולה להיות לא רק זולה הרבה יותר ממה שהתרגלתם לשלם בישראל, אלא גם כזו שבה תקבלו תמורה מלאה לכסף שלכם.

 

הזמנת טיסות לשארם א-שייח'

הטיסות לשארם יוצאות בתדירות של 9 טיסות בשבוע, לכן כדאי להקדים ולהזמין טיסה מראש כדי להבטיח גם מחיר סביר וגם שבכלל יהיה לכם מקום על הטיסה.