3 ימים בשארם א-שייח'

שארם א-שייח' היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים ביותר בסיני, ועם פתיחת קו הטיסות החדש מישראל בשנת 2022 הפכה העיר ליעד חם ופופולרי עוד יותר על מפת התיירות של התייר  הישראלי. שארם ממוקמת בקצה הדרומי של חצי האי סיני, וידועה בחופים היפים שלה, באתרי צלילה ברמה עולמית, בטבע הסובב אותה ובחיי לילה עירוניים תוססים.

אם אתם מחפשים לברוח מההמולה של חיי היומיום, שארם א-שייח' הוא המקום המושלם להירגע ולהיכנס למוד של חופש. משום ששארם היא עיר גדולה במונחים של סיני, כדאי להכיר את האזורים בשארם כדי לדעת לתכנן את הטיול כמו שצריך. אם הגעתם רק לסוף שבוע, רצוי עוד יותר לתכנן את הזמן בקפידה כדי שתוכלו למצות אותו כמו שצריך. הנה מסלול של שלושה ימים שיעזור לכם להפיק את המרב מזמנכם בעיירת הנופש המדהימה הזו בים האדום.

 

לפני הכל – סגרו מלון

רגע לפני שחושבים לאן ללכת ומתי, רצוי לסגור מראש מלון בשארם. יש בעיר היצע רחב מאוד של מלונות ומקומות אירוח בכל הרמות ובכל קשת המחירים, ולכן תוכלו למצוא בדיוק את המקום שמתאים לכם. רצוי מאוד להזמין מראש מוקדם ככל הניתן בגלל הביקוש הגבוה למלונות הטובים, במיוחד בעונת הקיץ ובחופשות, אז העיר מתמלאת בהמוני תיירים והמקומות השווים נתפסים יחסית מהר.

מלונות מומלצים בשארם

5/5
מלון 5 כוכבים מרשת טרופיטל, מצוין למי שמעדיף להיות מעט רחוק ממרכז חיי הלילה של נעמה ביי ולשלם מעט פחות
דירוג טרווליקו
9.08
5/5
מלון 5 כוכבים בקרבת נעמה ביי והמרכז המסחרי התוסס, במיקום מושלם על מצוק מול הנוף המדהים של מפרץ נעמה
דירוג טרווליקו
8.9
5/5
במלון 5 כוכבים ותיק יחסית, בלב הפועל של נעמה ביי. גרסה משודרגת של המלון מאותה הרשת שנמצא בדהב
דירוג טרווליקו
8.56
5/5
ריזורט הוא מלון 5 כוכבים באזור מפרץ נעמה, המציע שלל פינוקים כמו חוף פרטי, מתקני מים, ספא מעולה, ג'קוזי וסאונות
דירוג טרווליקו
8.56
5/5
ריזורט 5 כוכבים, שמבטיח ומקיים חוויית אירוח מעולה בחלק רגוע ושקט מאוד של שארם, בין מפרץ נעמה למפרץ הכרישים
דירוג טרווליקו
8.48
5/5
The Baron Resort Sharm El Sheikh הוא מלון 5 כוכבים המציע חדרי אירוח מפוארים ושירותים מהשורה הראשונה. האורחים יכולים ליהנות מחופים פרטיים, בריכות, ברים ועוד בזמן השהייה באתר נופש ברמה עולמית זה.
דירוג טרווליקו
8.47
5/5
The Baron Resort Sharm El Sheikh הוא מלון 5 כוכבים המציע חדרי אירוח מפוארים ושירותים מהשורה הראשונה. האורחים יכולים ליהנות מחופים פרטיים, בריכות, ברים ועוד בזמן השהייה באתר נופש ברמה עולמית זה.
דירוג טרווליקו
8.47
4/5
מלון 4 כוכבים באל הדאבה חלק מקומפלקס מלונות מרשת ריף אואזיס צמוד לחוף אל פנאר היפהפה
דירוג טרווליקו
8.32
5/5
כפר נופש 5 כוכבים מפואר במפרץ הכרישים, מצפון לאזור נעמה ביי. מציע את כל השירותים ברמה הגבוהה ביותר
דירוג טרווליקו
8.08
5/5
מלון יוקרה ברמה גבוהה של 5 כוכבים לחוף מפרץ נעמה, בלב האזור המסחרי והתיירותי של שארם
דירוג טרווליקו
8.02
טוען מלונות נוספים

המלצות לסוף שבוע בשארם א-שייח'

יום 1: מפרץ נעמה וחיי הלילה התוססים שלו

נכון ששארם א-שייח' ידועה באתרי הצלילה שלה בעלי השם העולמי, אבל יש לעיר כל כך הרבה יותר מה להציע מרק הרפתקאות מתחת למים. מפרץ נעמה הוא מוקד חיי הלילה של שארם א-שייח', והברים, המועדונים והמסעדות שלו נשארים פתוחים עד השעות הקטנות. המבקרים יכולים ליהנות ממסעדות עם מטבח בינלאומי, בתי קפה מקומיים, מועדונים הפתוחים לאורך כל הלילה וטיילת שמתעוררת לחיים כאשר השמש שוקעת וכיף מאוד לשוטט בה.  

יש במפרץ נעמה גם שפע של חנויות, בוטיקים, קניונים ומרכזים מסחריים שאפשר לבקר במהלך היום, כמו גם רצועת חוף משגעת ולאורכה טיילת המחברת בין החופים, עם חנויות שונות, בתי קפה וגלידריות. בקיצור, עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, מפרץ נעמה הוא ללא המקום המושלם להתחיל את החופשה שלכם בשארם א-שייח.

סוף שבוע בשארם
מפרץ נעמה

יום 2: אתרי הצלילה היפים ביותר בסיני 

לאחר לילה של בילויים ומנוחה טובה (וכמובן ארוחת בוקר) את היום השני כדאי להקצות לביקור באחד מאתרי הצלילה היפהפיים של שארם, בשילוב שיט או טיול בשמורת טבע. אל דאגה, גם אם אינכם בעלי רישיון צלילה תוכלו להתרשם מהיופי התת מימי באמצעות שנירקול, וניתן גם לצאת לצלילת היכרות בליווי מדריך ובעומק רדוד כדי ליהנות מכל מה שיש למעמקי הים האדום להציע. 

יש שפע של אתרי צלילה בשארם א-שייח', ושוניות אלמוגים חיות לצד הרבה מאוד חופים. כדי לראות את היפים שבהם רצוי לבחור באחד מתוך השלושה הללו:

ראס אום סיד וחוף אל פנאר 

רצועת החוף הדרומית של שארם א-שייח', התוחמת את מפרץ ראס אום סיד מדרום. בקרבתה יש אתרי צלילה עם שוניות מהיפות ביותר באזור דרום סיני שניתן לראות באמצעות אחד ממועדוני הצלילה במקום או דרך המלון שבו אתם מתארחים. השונית יחסית קרובה לחוף, אולם אפשר לצאת מהחוף לשיט גם לאתרים מעט רחוקים יותר.

לאחר הצלילות כדאי כבר להישאר באזור ולראות את השקיעה מהצוק התוחם את החוף, וכמובן ליהנות מערב בבית הקפה המפורסם ביותר בשארם, עם אוויר הנהדרת לסגור את היום – פארשה קפה.

מפרץ הכרישים והאי טיראן

צפונה יותר מהמפרץ, נמצא מפרץ אחר – מפרץ הכרישים. רצועת החוף הזו מתפקדת כולה כמעין כפר נופש המיועד לצוללים, מתחילים ומתקדמים כאחד, ומשופעת בשוניות אלמוגים מרהיבות וצבעוניות. באזור מפרץ הכרישים צריך לצאת לשיט קצר כדי לראות את המקומות היפים באמת, וניתן לארגן שיט כזה על רצועת החוף עצמה, או כמובן דרך המלון. אם כבר יצאתם לשיט באזור, אל תוותרו על האי טיראן הסמוך שסביבו יש שונית מרשימה מאוד ושמורה היטב. שיט כזה עשוי לקחת מספר שעות עד חצי יום.

בשעות הערב, אם אתם כבר במפרץ הכרישים, כדי להישאר ולבלות בכיכר סוהו – מתחם בילויים מהנה, עם היצע רחב של מסעדות, ברים, מועדונים, אטרקציות שונות, קניון ועוד מגוון חנויות שבהן אפשר למצוא הכל – מתיקים ובגדים ועד תכשיטים ושעונים.

ראס מוחמד

הדובדבן שבקצפת של אתרי הצלילה בסיני הוא הפארק הלאומי ראס מוחמד. מדובר בפארק ענק ולחופיו יש את אתרי הצלילה באמת הכי יפים שתראו בסיני כולה. משום שהמקום מוכרז כפארק לאומי, השונית שמורה מאוד ויש הקפדה יתרה על הפעילות הימית בסביבה. למעט ספינות שמגיעות לשם למטרות הבאת אנשים לצלילה, אין במקום פעילות כלל ולכן תוכלו ליהנות ממגוון עצום של אלמוגים ושוכני ים צבעוניים ומרהיבים ביופיים. כמובן שאם אתם כבר בסביבה, כדאי להקדיש גם זמן לטיול בחלק היבשתי של הפארק, שבו אפשר לראות תצורות סלע מדהימות, בריכות מלח, תצפית מרהיבה על החיבור בין מפרץ עקבה לבין מפרץ סואץ, חורשות מנגרובים שחיות בתוך המים וגם מינים שונים של בעלי כנף שזהו בית הגידול שלהם.

הכניסה לראס מוחמד כרוכה בעלות וכן תצטרכו נהג שילווה אתכם לאורך היום. שימו לב שבמקום אין אפשרות לקנות אוכל או שתיה, כך שמוטב להיערך לכך מראש. הטיול במקום יכול לקחת כמעט כל היום אם תרצו לגלות גם את החלק היבשתי וגם את אתרי הצלילה.

3 ימים בשארם
כיכר סוהו

 

יום 3: טיול יבשתי בשמורת נבק

שמורת הטבע נבק היא אחד המקומות היפים ששארם מתהדרת בהם, וגם היא מכילה שפע של אטרקציות ואפשרויות לבלות בה – אתרי צלילה, חורשות מנגרובים הגדלות בתוך המים המליחים, מסלולי טיול, מאהל בדואי מסורתי ועוד. משום שאתמול ביקרתם באתרי צלילה, נמליץ לכם ביום האחרון לגלות את החלק היבשתי בלבד של שמורת נבק, הוא מספיק גדול ומעניין כדי למלא את היום לבדו. רצוי לשכור מדריך עם רכב שטח שניתן להגיע איתו לכל חלק השמורה, וניתן לעשות את זה כמובן באחת מהסוכנויות הרבות הפזורות בעיר או דרך המלון.

אפשר לנוח באמצע או בסוף הטיול בשמורה במאהל הבדואי שקיים במקום ובו גם לשתות תה או קפה ולאכול משהו קל. אורך הטיול בשמורת נבק תלוי בכמה תרצו לראות מתוכה, ויכול להגיע עד 5  או 6 שעות בקצב מהנה ורגוע.

אם יש לכם גם את הלילה השלישי בעיר, כדאי לבקר בשוק הישן של שארם, הידוע גם בשם "העיר העתיקה". מדובר במתחם ענק עם למעלה מ-200 חנויות, בתי קפה ומסעדות, שבו אפשר לבלות כל הערב, ליהנות משיטוט במקום, לאכול באחת המסעדות ולקנח בקפה וממתקים ערביים בבית קפה. תמצאו במתחם חנויות בתמהיל דומה לזה שקיים בחלקים אחרים בשארם, אולם עצם השיטוט במקום הוא מהנה וכיפי.