אזורים בשארם א-שייח'

בניגוד לאזורים אחרים בסיני, שארם היא עיר גדולה ומחולקת למספר אזורים. אם בעיירה דהב אפשר ללכת ברגל כמעט מקצה לקצה, בשארם המצב שונה. הגודל של העיר מחייב נסיעה ממקום למקום, ולכל אחד מהאזורים אופי מעט שונה ויש גם הבדל באפשרויות שהוא מציע. זה כמובן דבר חיובי כי הוא מאפשר לגוון את הטיול שלנו, לראות בכל יום מקום אחר, לפגוש אנשים אחרים ולבצור עוד ועוד חוויות.

יחד עם זאת, לפי הנסיעה לשארם חשוב להכיר את האזורים ולדעת מה אפשר למצוא בכל אחד, גם כדי לתכנן את הטיול טוב יותר וגם כדי לבחור את המקום שמתאים לנו ביותר ובו נרצה להתארח. למשל, אם נחפש מלון שממנו אפשר להגיע בהליכה קצרה למסעדות וברים בשעות הלילה, כדאי לבחור באזור נעמה ביי, לעומת זאת אם נרצה מלון באזור שקט יותר שבו היתרון הגדול הוא חוף ים ענק ופרטיות מוחלטת כדאי לבחור באזור מפרץ נבק.

כדי להפוך את תכנון הטיול שלכם בשארם לקל ופשוט, הנה סקירה של האזורים השונים בעיר, וכמובן מלונות מומלצים בכל אזור.

נעמה ביי (מפרץ נעמה)

נעמה ביי, או מפרץ נעמה (Naama Bay | خليج نعمة), הוא החלק המרכזי של שארם. "מרכז העיר" אם תרצו. המרחק ממנו לחלקים הצפוניים והדרומיים של העיר הוא פחות או יותר שווה, והמלונות שלו נמצאים ברובם הגדול באזור תוסס ושוקק חיים שמלא באפשרויות שונות. המלונות מחוברים בטיילת ארוכה לאורך כל רצועת החוף שכיף להסתובב בה בשעות היום וליהנות מהברים והמסעדות על החוף, ואילו בשעות בערב והלילה כל הרובע מקבל חיים והופך למדרחוב מואר וצבעוני המלא בחנויות שונות, מרכזי קניות, ברים, מסעדות, מועדונים ועוד.

לקריאה בהרחבה על נעמה ביי >>

naama bay
המדרחוב של נעמה ביי

מלונות מומלצים בנעמה ביי

המלונות בנעמה ביי נמצאים בחלקם לאורך רצועת החוף היפה, וכמובן נהנים מחוף פרטי ומכל היתרונות של מלון על הים, ובחלקם בלב אזור הבילוי השוקק אשר נהנים מיתרונות אחרים כמו הקרבה למקומות בילוי.

נעמה ביי פרומנייד (Naama Bay Promenade Resort)

מלון 5 כוכבים נהדר במרכז הטיילת, עם חוף ים פרטי, בריכת שחיה ענקית, מכון בריאות וספא, מספר מסעדות ושירות מצוין. יש במקום גם שירותים שונים לתיירים כמו חנויות נוחות ואפשרות לארגון טיולים שונים.

נובוטל שארם (Hotel Novotel Sharm El-Sheikh)

מלון ברמה גבוהה מאוד, ממש בצמוד למלון הקודם, ובו יש את כל מה שצריך לחופשה מושלמת במלון חמישה כוכבים, כולל מסעדה מצוינת המגישה ארוחות לאורך כל שעות היום, והחצר שלה פונה לים.

טרופיטל נעמה ביי (Tropitel Naama Bay)

מלון שנמצא בלב אזור הבילויים של נעמה ביי, עם שפע של מסעדות וברים מכל כיוון במרחק כמה צעדים. יש למלון חוף פרטי אולם הוא נמצא מספר דקות הליכה ממנו, ובתוך המלון מחכים לכם פסילטיז מעולים, בריכת שחיה גדולה עם מספר מגלשות מים וכן ספא מפנק עם חדר כושר.

 

מריטים ג'ולי וילי שארם א-שייח' (Maritim Jolie Ville Resort)

זהו מלון מהטובים ביותר לאורך רצועת החוף של נעמה ביי (אם לא הטוב שבהם) וזה נראה בכל מקום בו – המרחבים גדולים ומזמינים, החוף הפרטי נעים וכיפי, יש מגוון רחב של מסעדות וברים, כמובן בריכת שחיה ענקית, משדאות וגנים צבעוניים ועוד.

לכל המלונות המומלצים בנעמה ביי >>


מפרץ הכרישים

חוף מפרץ הכרישים (Sharks Bay | خليج القرش) הוא אחד החופים המפורסמים למי שמגיע לשארם על מנת לצלול. למעשה, שם תמצאו את הריפים היפים ביותר בשארם שאליהם ניתן לגשת מהחוף (כלומר, לא מצריכים שיט בספינה), וכמובן שגם מי שנשאר על פני הים עם שנורקל ייהנה מנוף נדיר ביופיו. רצועת החוף של מפרץ הכרישים היא מהיפות ששיש בסיני כולה, שקטה ומרגיעה ומלאה במקומות ישיבה ורביצה, בשמש ובצל. רוב הרצועה שייכת לבתי המלון שבה, כלומר החופים הם פרטיים, אבל ניתן ליהנות מהם גם אם אתם מגיעים לאחד ממועדוני הצלילה בסביבה.

אחד האתרים היותר מועדפים לצלילה בשארם נמצא בסמוך – האי טיראן. הוא מעט רחוק מהחוף וכן מצריך שייט אבל לרגע לא תתחרטו אם תזמינו לעצמכם אחד. שוניות האלמוגים במקום לא סובלות מפעילות ימית כמעט בכלל ולכן נשמרו במצב מדהים, וכן מגוון הדגה ושוכני הים בסביבה הוא עצום.

בעורף של רצועת החוף הזו נמצאת כיכר סוהו (Soho), שהיא כיכר גדולה ובה שפע של מסעדות, חנויות יוקרה, אטרקציות לילדים, ברים ומועדונים. הבילוי במתחם הסוהו מומלץ בשעות הערב והלילה (למעשה, ביום אין מה לעשות שם) אז המתחם כולו מואר באורות צבעוניים עם מזרקה מזמרת סטייל וגאס, וכל המקומות פתוחים ומזמינים. לרוב המסעדות במקום יש הסדר עם המלונות הצמודים כך שניתן לאכול בהן ולחייב את החדר שלכם במלון.

לקריאה בהרחבה על מפרץ הכרישים >>

sharks bay & soho square
כיכר סוהו בעורף מפרץ הכרישים

מלונות מומלצים באזור מפרץ הכרישים

המלונות באזור מפרץ הכרישים הם ריזורטים ברמה טובה מאוד, 4 ו-5 כוכבים, עם המון פינוקים ולרובם מועדון צלילה צמוד. מעט מדרום ניתן למצוא גם חוף שפתוח לציבור ולא שייך כולו למלונות, וגם מקומות אירוח צנועים יותר ברמה של 3 כוכבים.

רויאל סבוי שארם א-שייח' (Royal Savoy Sharm El Sheikh)

ריזורט ענק ומפואר, עם חוף עצום ונוף נפלא לים, מספר בריכות שחיה, מסעדות, ברים ומועדון ריקודים שאליו מגיעים גם מחוץ למלון. נמצא ממש צמוד לכיכר סוהו.

הילטון שארקס ביי ריזורט (Hilton Sharks Bay Resort)

הילטון זה הילטון בכל מקום בעולם, והילטון מפרץ הכרישים אינו שונה – אמנם יש לו 4 כוכבים אבל הם לגמרי נראים כמו 5, עם יוקרה מכל פינה ומגוון שירותים ומתקנים. שימו לב שיש במלון חדרים הפונים לים וגם חדרים הפונים לכיוון השני ואינם צמודים לחוף.

ארבע העונות שארם (Four Seasons Resort Sharm El Sheikh)

גולת הכותרת של המלונות בשארם, המלון היקר ביותר בעיר וכנראה גם היוקרתי ביותר. מדובר בכפר נופש לכל דבר ועניין שלא תצטרכו לצאת ממנו עבור שום דבר שתצטרכו או תרצו לעשות. חוויה מושלמת במלוא מובן המילה.

כפר הצלילה אומבי שארקס ביי (Sharks Bay Umbi Diving Village)

אין בשארם חושות אבל אומבי הוא החוויה הכי קרובה לזה, אם את זה אתם מחפשים. האירוח הוא בבקתות קטנות מול הים במתחם יפהפה ומטופח, ובמקום יש מועדון צלילה מהמפורסמים שארם ורצועת חוף יפהפייה.

לכל המלונות המומלצים במפרץ הכרישים >>


מפרץ נָבְּק

מפרץ נבק (Nabq Bay | خليج نبق) נמצא בצפון שארם א-שייח' לא רחוק משדה התעופה, מה שמהווה יתרון גדול אם הגעתם לעיר בטיסה. המקום ידוע ברצועת החוף המדהימה שלו, הנמתחת לאורך הריזורטים היוקרתיים, שבעצמם מציעים נופש שכולו שקט ושלווה. לצידם, ישנם באזור גם מלונות הפונים יותר למשפחות עם פארקי מים גדולים ושפע פסיליטיז ואטרקציות לילדים.

באזור נמצא גם מסלול גולף מקצועי, מרכז קניות גדול וקזינו מרשים. מעט צפונה שוכנת שמורת הטבע נבק, ובה אפשר להעביר בכיף יום שלם בטיולי שטח, בילוי על החוף או במאהל הבדואי וכמובן צלילה ושנירקולים.

החופשה באזור הזה מתאימה למי שמחפש מלונות ברמה גבוהה ויותר את חופי הים, ובילוי בכל אזור אחר של העיר יצריך נסיעה, אם כי לא ארוכה מידי (5-20 דקות, תלוי לאן).

לקריאה בהרחבה על מפרץ נבק >>

שמורת נבק
שמורת הטבע נבק, מעט צפונית למפרץ נבק

מלונות מומלצים במפרץ נבק

כל המלונות באזור מפרץ נבק הם ריזורטים ענקיים, ברמת 4 או 5 כוכבים (לרוב 5), חלקם מלונות יוקרה של ממש שמציעים חוויית אירוח נהדרת שקשה למצוא בחלקים אחרים בסיני. אם חיפשתם להתפנק באמת, זה המקום בשבילכם.

ברון ריזורט שארם א-שייח (Baron Resort Sharm El Sheikh)

ריזורט מפואר המתהדר בחוף פרטי עצום באורך של מעל חצי ק"מ ובו חול נעים ורך. בתוך המלון מסעדות רבות וברים, בפנים ובחוץ, וברצועת החוף מזח ארוך מאוד לטובת הצוללים והמשנרקלים.

צ'רמיליון קלאב אקווה פארק (Charmillion Club Aqua Park)

ריזורט שאינו צמוד לחוף הים אבל מושלם למשפחות עם ילדים בזכות פארק המים העצום שבשטחו. המתארחים בו יכולים ליהנות מהחוף של המלון הנוסף מהרשת, צ'רמילון גרדנס, שנמצא לחוף הים במרחק מספר דקות נסיעה בשאטל חינמי.

פרוטל ביץ' ריזורט (Parrotel Beach Resort)

ריזורט במרכז רצועת החוף עם שפע מתקנים ושירות מעולה, מציע לא מעט אטרקציות לילדים ורצועת חוף רחבה המאפשרת המון שקט ופרטיות למעוניינים בכך.

רויאל אלבטרוס מודרנה (Royal Albatros Moderna Sharm el-Sheikh)

ה"סניף" הצפוני של רשת אלבטרוס היוקרתית שנמצא כמעט בשפיץ של המפרץ, עם פארק מים קטן ונופים שבאמת קשה לתאר במילים. המרחבים העצומים והניקיון הבוהק ניכרים בכל פינה וזהו באמת מלון יוקרה, על כל המשתמע מכך.

לכל המלונות המומלצים במפרץ נבק >>


אל הדאבה וראס אום סיד

אל הדאבה (El Hadaba | الهضبة) היא שכונה הנחשבת שכונה "טובה" בשארם, והיא חלק מחצי אי המכונה ראס אום סיד (Ras Um Sid | رأس أم سيد) ובו המון בתי מלון, חלקם שוכנים לאורך רצועת החוף הדרומית של העיר, וחלק נמצאים בתוך השכונה וכמובן נהנים מיתרונות אחרים. בחלק זה של העיר תמצאו את מתחם הקניות הענק "איל מרקטו" וכן רחובות מסחריים ותוססים, בעיקר בשעות הערב ובסופי שבוע.

בחלק הדרומי של השכונה נמצא חוף פנאר (או אל פנאר) שהוא אחד החופים היפים ביותר, אם לא היפה מכולם, בשארם, רובו כרגיל מוקדש למלונות אבל יש בו גם חלק ציבורי פתוח ולאורכו יש מספר ברים ובתי קפה, כאשר המפורסם שבהם הוא "פארשה קפה" האייקוני שביקור בו הוא בגדר חובה. מעל לרצועת החוף הזו ישנו צוק שממנו נשקפות השקיעות היפות ביותר בשארם.

מעט מערבה משם, נמצא מפרץ שארם אל-מאיה (Sharm El Maya | شرم المايا) , סמוך לנמל שארם. במפרץ הזה רצועת חוף מסודרת וממנה יוצאות פעילויות רבות של ספורט ימי, שייט והפלגות לאזור ראס מוחמד או אתרי צלילה נוספים. צמוד אליו נמצאת העיר העתיקה ומתחם השוק הישן, אזור קניות ובילוי שוקק שכדאי מאוד לבקר בו לפחות פעם אחת בזמן שאתם בשארם. במקום גם מסעדות טובות ובתי קפה.

לקריאה בהרחבה על אל הדאבה >>

לקריאה בהרחבה על ראס אום סיד >>

Ras Um Sid
רצועת החוף הדרומית של ראס אום סיד

מלונות באזור אל הדאבה וראס אום סיד

מגוון המלונות בראס אום סיד הוא רחב מאוד, ואפשר למצוא שם גם מלונות צנועים ופונקציונליים של 3 ו-4 כוכבים, שנמצאים במרכז השכונה ולא מול הים (אולם יש להם חוף במרחק כמה דקות נסיעה, באזור מפרץ שארם אל-מאיה), גם מלונות ענק עם פארקי מים ואטרקציות נוספות, וכן ריזורטים עם חוף פרטי צמוד שמעניקים את מלוא החוויה.

קלאב ריף ריזורט (Club Reef Resort)

אתר נופש בצפון ראס אום סיד, ובו מועדון צלילה מקצועי מאוד שמארגן קורסי צלילה, צלילות היכרות וגם ספארי צלילה. סמוך למלון, לא רחוק מהחוף, יש ריף יפהפה שניתן גם לשנרקל בו.

ג'ז פנארה ריזורט (Jaz Fanara Resort)

מלון לחוף אל פנאר היפהפה, עם רצועת פרטית מהיפות ביותר באזור. בנוי על שטח ענק, ומציע גם אירוח בבקתות בחלק הרחוק יותר מהים, וגם כמובן חדרים וסוויטות המשקיפות לנוף מהמם. במלון גם מסעדות וברים ומועדון צלילה.

אלבטרוס אקווה פארק (Albatros Aqua Park Sharm)

אחד המלונות המפורסמים בשארם, וגם אחד הטובים בה. בתחומו נמצא פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון עם מעל 70 מגלשות מים ועוד שפע מתקנים שונים, לגדולים ולקטנים. נמצא במרכז ראס אום סיד ללא חוף ים, אבל לא בטוח שתצטרכו את הים כשתראו מה הוא מציע.

איל מרקטו הוטל (Il Mercato Hotel & Spa)

זהו מלון בוטיק מעוצב ומוקפד ברמת גימור מושלמת, עד הפרטים הקטנים ביותר. נמצא במרכז ראס אום סיד, בצמוד למרכז הקניון "איל מרקטו", ובו חללים מרגיעים, ספא מעולה ועוד.

לכל המלונות המומלצים באל הדאבה >>

לכל המלונות המומלצים בראס אום סיד >>