מזג האוויר בשארם א-שייח'

שארם א-שייח' היא עיר יפהפייה בקצה הדרומי של חצי האי סיני במצרים. האקלים בשארם א-שייח' הוא בדרך כלל חם ושטוף שמש, מה שהופך אותה ליעד פופולרי עבור מטיילים מכל העולם בכל עונות השנה. למה אפשר לצפות ממזג האוויר בעת חופשה בשארם? הנה כל מה שצריך לדעת. 

עונות השנה בשארם א-שייח

לשארם א-שייח' יש מוניטין של אחד המקומות היפים בסיני, ולא בכדי. שארם מספקת למבקרים בה נוף מדהים הן של הים האדום והן של ההרים שמסביבו. מזג האוויר בשארם א-שייח' גם הוא נעים למדי, עם טמפרטורות חמות ולחות נמוכה לאורך רוב ימות השנה. האקלים המתון והשמש לאורך כל השנה הופכים אותו גם ליעד אידיאלי עבור מחפשי שמש בחורף. לכן אפשר לבקר בשארם גם בקיץ וגם בחורף, ללא כל בעיה. מה צפוי לנו בכל עונה? 

שארם בקיץ

הקיץ בשארם א-שייח' חם מאוד, כאשר הטמפרטורות מגיעות לרוב לאזור ה-37 מעלות צלסיוס ואף למעלה מכך. עומס החום הוא בדרך כלל גבוה מאוד בין חודש יוני לחודש אוגוסט, אז אם אתם לא חובבי חום, עדיף להימנע מביקור בחודשים הללו או לתכנן אותו כך שתהיו בקרבת מקור מים רוב הזמן (מה שלא בעייתי בכלל בשארם כמובן). אם בחרתם להגיע במהלך הקיץ, הקפידו לשתות הרבה מים ולהישאר בצל ככל האפשר כדי למנוע מכת חום.

הטמפרטורות אמנם גבוהות אבל הלחות נמוכה מאוד, בגלל האקלים המדברי, מה שנותן הקלה מועטה מהחום, בעיקר בשעות הערב אז מתחילה גם לנשוב רוח מדברית. למרות הכל, רבים נהנים לבלות בשארם א-שייח' במהלך חודשי הקיץ וזה לא באמת צריך להרתיע אתכם. המים הכחולים והצלולים של הים האדום הם תמיד הפוגה מבורכת מהחום, ויש שפע של פעילויות ואטרקציות כדי להעביר את הזמן. מספורט ימי ועד טיולים רגליים וחקר המדבר – לא חסר מה לעשות בשארם א-שייח'.

שארם בחורף

החורף בשארם א-שייח' הוא יחסית נוח, עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 21 מעלות צלזיוס ביום ל-17 מעלות צלזיוס בלילה. למרות שהקיץ חם מאוד, החורף מתון יחסית, כאשר הטמפרטורות רק לעתים רחוקות יורדות מתחת ל-20 מעלות צלזיוס. זה הופך את שארם א-שייח' ליעד אידיאלי לחופשת שמש חורפית. מדצמבר עד פברואר, תוכלו לצפות לשמים כחולים בהירים והרבה שמש.

בתקופה זו של השנה, העיר שופעת תיירים מכל העולם שבאים ליהנות ממזג האוויר החם והשמש האינסופית. בעיר יש מגוון רחב של מלונות ואתרי נופש לבחירה, כמו גם מגוון חנויות, מסעדות וברים. יש גם פעילויות ואטרקציות רבות כדי לבדר את המבקרים, כולל ספורט מים, ספארי מדבר וטיולי שנורקלינג לשוניות האלמוגים הסמוכות.

למרות שזה נדיר, בשארם א-שייח' יש מידי פעם גשם בחורף, אז תמיד כדאי לארוז מעיל גשם קל או מטרייה, ובכל מקרה רצוי להתעדכן בתחזית מזג האוויר לפני הנסיעה. 

עונות שונות בשארם א-שייח

 

הזמן הטוב ביותר לבקר בשארם

שארם א-שייח' היא כאמור יעד תיירותי פופולרי בחצי האי סיני במצרים. האקלים החם של האזור ושפע היופי הטבעי של האזור הופכים אותו למקום אידיאלי להירגע וליהנות מהטבע. עם זאת, יש תקופות מסוימות בשנה שבהן התנאים נוחים במיוחד למבקרים.

התקופה שבין אוקטובר לאפריל נחשבת לתקופה הטובה ביותר לבקר בשארם א-שייח', שכן הטמפרטורות רגועות יותר מאשר בחודשי הקיץ ויש פחות סיכוי לגשם. עם זאת, גם בחודשים אלה, הטמפרטורה יכולה להגיע למעלה מ-30 מעלות צלזיוס. זוהי גם התקופה העמוסה ביותר בשנה מבחינת תיירות, ולכן כדאי להקפיד להזמין מקומות לינה וטיסות זמן רב מראש.

מי שמעדיף חוויה שקטה יותר, אולי ישקול לבקר בעונות המעבר, של מאי עד ספטמבר או נובמבר עד פברואר כשהטמפרטורות עדיין נעימות אבל יש פחות קהל. לא משנה מתי תבחרו ללכת, שארם א-שייח' בטוח תספק חוויה מהנה ובלתי נשכחת.

מתי הכי טוב לנסוע לשארם

 

לא משנה באיזו תקופה בשנה תבחרו לבקר בשארם א-שייח', אתם תיהנו ממזג אוויר נעים ומנופים מדהימים. רק הקפידו לארוז כראוי לטמפרטורה ולפקוח עין על התחזית כדי שתדעו למה לצפות במהלך הטיול שלכם.