טבע בשארם א-שייח' – יש דבר כזה!

כשמדברים על שארם א-שייח' עולים מיד לראש ריזורטים מפנקים, שווקים, צלילות, קניות וחיי לילה. אבל יש בשארם גם מקום לטבע, ותתפלאו לשמוע עד כמה הוא מדהים ושווה ביקור. 

שארם א-שייח' היא עיר הקיט של סיני. השפיץ הדרומי של חצי האי מארח מאות אלפי נופשים מכל העולם בכל שנה, במלונות מפוארים, עם רצועות חוף מדהימות וחיים אורבניים שלא אופייניים למקומות אחרים בסיני ומייחדים את שארם והופכים אותה למה שהיא. בעיר הזו מתקיימים גם כנסים בינלאומיים, מתארחים מנהיגים מכל העולם ואפילו שיחות שלם נערכו בה בעבר. עד כדי כך שארם שונה בנוף של סיני, ואפשר למצוא בזה המון יתרונות כמובן, כמו תחושת הביטחון בעיר וריבוי האטרקציות והאפשרויות לבלות וליהנות. 

כשמגיעים לשארם א-שייח' בדרך כלל עושים את זה כדי להתפנק במלון מעולה, במחיר שהוא חצי או שליש ממלון זהה ישראלי, לנוח ולהירגע מול הים, לבלות, לאכול טוב ולשוטט בשווקים ובמרכזי הקניות. אולם היות שבכל זאת מדובר בעיר הנמצאת במדבר, שארם מציעה גם אתרים ושמורות טבע שבהם אפשר לטייל וליהנות לא פחות, ויש שיאמרו אפילו יותר. השטחים הענקיים במדבר סיני מלאים בנופים יפהפיים, תופעות טבע ייחודיות וגם בעלי חיים ותצורות סלעים שאפשר לראות רק בהם. כל מה שצריך זה לשריין יום אחד (או יותר) מהחופשה שלכם, לארגן רכב ומדריך ולצאת להרפתקה בטבע.

ראס מוחמד שארם
תצפית מראס מוחמד לכיוון מפרץ עקבה. הטבע במלוא עוצמתו

אתרי טבע בשארם א-שייח'

כשמדברים על אתרי טבע בשארם א-שייח' מתכוונים בעיקר לשני מקומות מרכזיים, כל אחד יפה וייחודי בפני עצמו: הפארק הלאומי ראס מוחמד ושמורת הטבע נָבְּק. ראס שתיהן שמורות טבע מפוקחות ומסודרות, הכניסה אליהן כרוכה בתשלום (סמלי) והן מכילות נופים מדהימים ותופעות שלא ניתן לראות במקומות אחרים בשארם. שתיהן גדולות מאוד (כמה מאות קמ"ר) ולכן הביקור בהן חייב להיות עם רכב (לא חובה רכב שטח, אבל עדיף) ולהתפרס על פני מספר שעות או אפילו יום שלם, אם אתם רוצים לקחת את הזמן בכיף. אז מה מחכה לנו בכל מקום? 

פארק לאומי ראס מוחמד

הפארק הלאומי ראס מוחמד נמצא מדרום לשארם א-שייח', כ-20 דקות נסיעה ממרכז שארם. בפארק הענק הזה (כ-850 קמ"ר) אפשר למצוא נופים מדהימים של מדבר ולשונות ים שנכנסות לתוכו, תצורות סלע ייחודיות, תצפיות על ה"שפיץ" הימי שמחבר את מפרץ סואץ עם מפרץ עקבה, חורשות מנגרובים הגדלים בתוך מים מלוחים, בריכות מלח וגולת הכותרת היא כמובן אתרי צלילה מהיפים של בים האדום כולו עם מאות סוגים של אלמוגים, שוכני ים ואפילו ספינות טרופות. האתרים מתאימים בהחלט גם לשנירקול, אבל כדי ליהנות מהנוף במלוא עוצמתו אנחנו לגמרי ממליצים לרדת מתחת למים. 

לראס מוחמד אפשר להגיע בדרך הים באמצעות שיט שעובר דרך מספר אתרי צלילה, וכמובן עוצר בהם כדי שיהיה אפשר לקפוץ למים ולהתרשם. אפשר, וזו הדרך המומלצת, להגיע גם דרך היבשה כאמור בנסיעה של כ-20 דקות משארם, רצוי עם מדריך שמכיר את השטח ואת כל מה שהוא מציע. כמובן שגם בהגעה דרך השטח אפשר לבקר באתרי הצלילה של ראס מוחמד. 

כל מלון או סוכנות תיירות בשארם יוכלו לארגן לכם טיול יום לראס מוחמד. המחיר כמובן משתנה בהתאם למספר האנשים ומשך זמן הטיול. הכניסה לפארק עצמו עולה 5$ לאדם, והפארק פתוח בכל יום מהשעה 7:00 ועד 16:00. משום שהמקום גדול, יש להגיע בשעה מוקדמת יחסית כדי שתוכלו ליהנות מכל מה שיש לו להציע. 

שמורת הטבע נָבְּק

החלק הצפוני של שארם, בו מרוכזים מיטב מלונות היוקרה של העיר, מכונה "מפרץ נבק". כעשר דקות נסיעה מצפון לו נמצאת שמורת הטבע נבק, שגם היא עצומה בגודלה (כ-600 קמ"ר) ומוגדרת כפארק לאומי, על כל המשמעויות של הדבר – המקום מתוחזק, יפה וערכי הטבע בו נשמרים. גם לנבק כדאי לפנות יום שלם ושם תוכלו לראות המון חורשות של מנגרובים הגדלים בתוך מי מלח (הרבה יותר מראס מוחמד), אתרי צלילה מרהיבים שנמצאים לאורך רצועת החוף, מאהב בדואי אותנטי שבו אפשר לנוח ולחץ עצמות והמון שטחים פתוחים לטיול רכוב, על ג'יפים או טרקטורונים (ניתן לשכור במקום, אבל כדאי להגיע מראש ברכב שטח). 

בכל מלון במפרץ נבק (וגם במקומות אחרים בשארם) יוכלו לארגן לכם יום טיול כזה, כולל מדריך ורכב שטח. למרות שטכנית שטח הפארק קטן מזה של ראס מוחמד, השטח המתויר בו גדול הרבה יותר ולכן ממש כדאי לפנות את כל הלו"ז ולא לתכנן שום דבר אחר לפני או אחרי הביקור בנבק. אתם בחופש, קחו את הזמן ותיהנו מכל מה שהוא מציע. המקום פתוח בכל יום מהשעה 8:00 ועד 16:00, וגם כאן כמובן מומלץ להגיע מוקדם. 

לסיכום, מאוד כדאי להקדיש יום או שנים מהחופשה שלכם בשארם כדי לראות את אתרי הטבע היפים שלה. כך תוכלו גם לגוון את הטיול, גם לראות נופים ייחודיים שאין בהרבה מקומות בעולם וגם לצבור עוד חוויות שתוכלו אחר כך לספר עליהן בבית.