לילה של בילויים בכיכר סוהו

שארם א-שייח', בניגוד לשאר המקומות בסיני, מציעה למבקרים בה חיי לילה תוססים ועשירים, במגוון המסעדות, הברים והמועדונים שפועלים בה. בשעות אחר הצהריים והערב, עם שקיעת השמש והירידה בעומס החום, העיר מתעוררת לחיים ואפשר למצוא בה מבחר רחב של אפשרויות בילוי מהנות לכל המשפחה. אחד המקומות המפורסמים בשארם לבילוי הוא כיכר הסוהו – מתחם גדול, רובו באוויר הפתוח, המלא במסעדות, בתי קפה, חנויות ועדו שפע אטרקציות לכל המשפחה שמיד נפרט עליהן.

כיכר סוהו נמצאת בעורף מפרץ הכרישים, בסמוך למלונות הגדולים והמפוארים ששוכנים לאורכו ומהם ניתן להגיע בהליכה של מספר צעדים למתחם. אם אתם מתארחים באזורים אחרים בשארם, כמו מפרץ נעמה, מפרץ נבק או ראס אום סיד, תצטרכו לקחת מונית לנסיעה של 10 עד 20 דקות, תלוי איפה אתם מתארחים. הכיכר מתחילה להיות פעילה בשעות הערב, לפני כן כל המקומות סגורים וגם פחות נעים להסתובב באזור משום החום הכבד. כאשר השמש יורדת המקומות מתחילים להיפתח בזה אחר זה, וזה הזמן לצאת ללילה של בילויים וכיף.

3 ימים בשארם
הכניסה למתחם כיכר סוהו

 

אוכלים ושותים בכיכר סוהו

כיכר סוהו עמוסה במסעדות ומקומות טובים לאכול מכל הסוגים. המסעדות נמצאות ברחבי המתחם כולו, כולן מציעות תפריט מגוון וטרי בסגנונות שונים. שימו לב שאתם אתם מתארחים באחד המלונות הצמודים לכיכר, ניתן יהיה לרשום את עלות הארוחה על חשבון החדר ולשלם בצ'ק אאוט שלכם מהמלון. יש במתחם סוהו גם לא מעט ברים, כמובן שברובם תמצאו גם אוכל, אבל הם מקומות שהעיקר בהם הוא החוויה והשתיה, ופחות האוכל עצמו.

מסעדות מומלצות לאכול בכיכר סוהו

פוסיון מאכלי ים (Fusion Seafood)

מסעדת דגים ופירות ים נעימה מאוד, מעוצבת ומוקפדת על הפרט הקטן ביותר. הסחורה טרייה מאוד וכל הפרודוקטים נמצאים על מגש תצוגה גדול עם קרח בכניסה למסעדה, ולאחר שתבחרו מה בא לכם לאכול, הם יעשו משם את דרכם אחר כבוד למטבח וממנו לצלחת שלכם.

סטייק האוס אנטריקוט (L' Entrecote Steak House)

מסעדה בסגנון אמריקאי המתמחה בבשרים. אחד המקומות היחידים בשארם שבו אפשר לאכול בשר איכותי. מעוצבת ברמת גימור גבוהה להשלמת החוויה, ויש גם מרפסת בקומה העליונה שאם מזג האוויר מאפשר כדאי מאוד לשבת בה. המחירים יקרים מעט ביחס למקומות אחרים אבל יש תמורה לכסף.

קפה צ'ינו (Cafe Chino)

לא מדבור בבית קפה, אלא במסעדה לבנונית שמגישה בשרים וסלטים כיד המלך. חלל המסעדה הפנימי קטן וצפוף, אולם בחוץ אפשר לשבת גם בחורף וגם בקיץ ובהחלט מומלץ לשבת שם וליהנות ממחירים זולים ביחס לשאר המסעדות במתחם.

ברים מומלצים בכיכר סוהו

מנדרין בר (Mandarin Bar)

מנדרין הוא בר אקלקטי עם אווירה נהדרת ואורחים שמדברים בהמון שפות שמתערבבים זה עם זה. מוזיקה מערבית מתנגנת ברקע, ומעבר לאלכוהול האיכותי מאוד שהוא מציע, המקום מחזיק בארבעה סוגי מטבחים – הודי, תאילנדי, סיני ומצרי-מקומי. האוכל ברמה גבוהה ביחס לבר, אולם כך גם המחירים.

פונטנה בר (Fontana Bar)

זהו מגה בר עם חלל ענק לעד 500 אורחים ובקצהו במה ומסך ענק. הבמה מנוצלת להופעות ואירועי בידור שונים, וכשאין כאלה משודרים על המסך וידאו-קליפים או משחקי כדורגל. הישיבה היא על כיסאות וכורסאות סביב שולחנות נמוכים.

אייס בר (Ice Bar)

בר שהוא אטרקציה בפני עצמה. עשוי כולו מקרח והטמפרטורה בתוכו היא מינוס 6 מעלות. בכניסה מקבלים חרמונית כדי לא להצטנן חלילה, והסשן אורך 45 דקות. ובמהלכו גם תזכו לשתות בכוסות מקרח. אופציה מעולה ללילות החמים של שארם בקיץ.

כיכר סוהו בשארם

קניות בכיכר סוהו

אין טיול מושלם בלי קניות, ואם כבר קניות בשארם כיכר סוהו היא המקום. במתחם תמצאו שדרת חנויות, סטייל שדרות ממילא בירושלים, עם כמה עשרות חנויות ובכולם תמהיל דומה של תבלינים, מזכרות, בגדים ותיקים. כל המותגים המוכרים יחכו לכם שם, כמובן בגרסת החיקוי שלהם אבל עדיין נראים טוב ובשליש מחיר. התמקחות כמובן היא חלק מהעסק, אבל זכרו לכבד את המוכרים ולעשות זאת בצורה מנומסת. בכניסה למתחם יש אפילו חנות טבק וסיגרים איכותית, לחובבי הטבק והעישון.

מעל לשדרה הזו, יש קניון ובו חנויות בתמהיל דומה לזה שבחוץ, בתוספת תכשיטים ונעליים, שגם הם כמובן חיקוי של מותגים מוכרים ויקרים, במחירים הרבה יותר זולים מהמקור. בדרך כלל המוכרים בכיכר סוהו לא יציקו לכם ו"יסחבו" אתכם פנימה לחנות, כפי שתזכו לחוות במקומות אחרים בשארם. ייתכן שזה בגלל שהמקום מפוקח על ידי משטרת התיירות או משום שהוא פעיל רוב הזמן ויש מספיק פרנסה לכולם. כך או כך, חווית הקניות היא נעימה והמקום כולו מתוחזק ובוהק מניקיון.

אטרקציות בכיכר סוהו

אם הגעתם לטייל עם המשפחה, הרי שהילדים ימצאו לא מעט מה לעשות בכיכר. החל מדוכני רוכלים של צמר גפן מתוק ותפוחים מסוכרים, מתקני משחקים שפועלים בהכנסת מטבע המוכרים לנו מהקניונים בישראל, משחקיית ג'ימבורי גדולה לילדים עד גיל 5, מתחם החלקה על הקרח ענק לילדים גדולים יותר (וגם להורים) ובכניסה למתחם יש אפילו מיני לונה פארק – מתחם מכוניות מתנגשות, מתנפחים וקרוסלות. הכל כמובן בתשלום נפרד.

במרכז המתחם יש מזרקה גדולה שבכל שעתיים מנקזת אליה את כל האורחים למופע מים בשילוב מוזיקה קצבית ואורות צבעוניים, למשך כעשר דקות. חוויה נחמדה מאוד לילדים, ולא נשקר – גם אותנו זה תפס…

לסיכום

בין אם אתם מתארחים במלונות הסמוכים אליה ובין אם לא, בכיכר סוהו אפשר להעביר יופי של ערב עם כל המשפחה – לאכול טוב, לשתות משהו, לערוך קניות, ליהנות ממופע בידור, מזרקה מנגנת, לבלות עם הילדים במשחקים שונים וליהנות מהשיטוט החוויתי בין המקומות והאורות הצבעוניים שעושים נעים בעיניים. אל תוותרו על כיכר סוהו בין כל המקומות שאתם מתכננים לראות בשארם א-שייח'.