מתי כדאי לנסוע לשארם א-שייח'?

שארם א-שייח' היא עיר חוף יפהפייה הממוקמת בקצה הדרומי של חצי האי סיני, מה שהופך אותה למקום מושלם ליהנות מהשמש ומהים, גם בימים שבישראל מעונן וגשום. שארם א-שייח' היא גם ביתם של כמה משוניות האלמוגים היפות בעולם, מה שהופך אותה ליעד פופולרי לצלילה ושנורקלינג. בנוסף, העיר מציעה מגוון רחב של פעילויות ואטרקציות למטיילים בכל הגילים.

העיר מציעה למבקרים מזג אוויר נוח לאורך כל השנה, חופים מדהימים וחיי לילה תוססים. עם כל כך הרבה מה לראות ולעשות, אין זה פלא ששארם א-שייח' היא בחירה פופולרית עבור מטיילים מכל רחבי העולם, וכמובן גם מישראל. אז מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בגן העדן המצרי הזה?

למה לנסוע לשארם א-שייח'? 

בשארם א-שייח' כל אחד ימצא משהו לעשות. בין אם אתם מחפשים מקום להירגע על החוף, ובין אם אתם מחפשים חופשה עמוסת אקשן, שארם א-שייח' הוא היעד המושלם. 

בעיר ניתן להתארח במלונות יוקרה ואתרי נופש רבים, כמו גם מגוון רחב של מסעדות וברים. יש גם חנויות וקניונים רבים למי ששופינג הוא חלק בלתי נפרד מהחופשה שלו. בנוסף, יש בשארם א-שייח' אטרקציות היסטוריות ותרבותיות רבות, כמו שלוחה של המוזיאון הלאומי המצרי והפארק הלאומי ראס מוחמד.

מה שמייחד את שארם א-שייח' מיעדי טיול אחרים הוא היופי הטבעי שלה. המים הצלולים של הים האדום מושלמים לשחייה, צלילה ושנורקלינג. שוניות האלמוגים סביב שארם א-שייח' הן מהמרהיבות בעולם, והמבקרים בהן יכולים לראות מגוון מדהים של דגים וחיים ימיים אחרים.

 

 

שארם א-שייח' – הזמן הטוב ביותר לנסוע

הזמן הטוב ביותר לבקר בשארם א-שייח' תלוי במה שאתם רוצה לעשות בזמן שאתם בעיר. אם המטרה שלכם היא בטן גב על החוף או על שפת הבריכה, אז תרצו להגיע במהלך חודשי הקיץ מן הסתם, כאשר כשהטמפרטורות חמות יותר וגשם נראה כמו חלום רחוק במיוחד. יוני עד ספטמבר הם החודשים האידיאליים עבור חובבי הרביצה על החוף. עם זאת, זכור שהחודשים הללו הם גם העמוסים ביותר, כך שתהיו חייבים להזמין זמן רב מראש את המלון או מקום האירוח. למלונות מומלצים בשארם לחצו כאן.

בנוסף יש לזכור שבחודשים אלה חם מאוד (מאוד!) בסיני והשמש לא מרחמת, ולכן יש לנקוט אמצעי בטיחות כמו מריחת קרם הגנה, חבישת כובע, משקפי שמש והפקדה על שתיה מרובה ומנוחה בצל מידי פעם. 

אם אתם מעוניינים יותר לחקור את כל מה שיש לשארם א-שייח' להציע מעבר לחופים, אז האביב או הסתיו הם זמנים אידיאליים לביקור. מזג האוויר עדיין נעים בחודשים אלו, אך יש פחות תיירים כך שתוכלו ליהנות מכל האטרקציות בעיר מבלי לחוש צפיפות ומבלי לקרוס תחת עומס החום המקשה על טיולים לאורך היום. אפריל ומאי או אוקטובר ונובמבר הם מושלמים למי שרוצה לטייל בלי להתמודד עם עומסים חריגים של חום או של אנשים.

לא משנה מתי תחליטו לבקר בשארם א-שייח', דבר אחד בטוח – צפויה לכם חופשה נפלאה! 

הזמנים הטובים ביותר לבקר בשארם א-שייח

 

טיפים לביקור בשארם א-שייח'

כמה דברים שכדאי לדעת לפני שמגיעים לעיר, כדי להקל על ההתמצאות ועל ההתניידות ולהפוך את החופשה שלכם ליותר קלה ונעימה.

מה לארוז? 

מכיוון שארם א-שייח' היא עיירת נופש על החוף, מן הסתם הפריט החשוב ביותר בתיק הוא בגדי ים (ברבים, כי תצטרכו יותר מאחד), וכמובן גם קרם הגנה, כובע ומשקפי שמש. אם אתם מתכננים לעשות שנורקלינג או צלילה, אל תשכחו לארוז גם את הציוד הפרטי שלכם, אם יש לכם כזה. אם אין, ניתן לשכור בשארם כמעט בכל מקום. הטמפרטורות במהלך היום יכולות להיות חמות למדי, כך שלבוש קל ואוורירי הוא חובה. ומכיוון שארם א-שייח' ממוקמת במדינה מוסלמית, רצוי לכבד את המקומיים ולהתלבש בצניעות כשלא בחוף הים. זה אומר לכסות את הכתפיים והברכיים.

איך להסתובב? 

הדרך הקלה ביותר להתנייד בשארם א-שייח היא באמצעות מונית. ניתן פשוט לעצור אחת ברחוב או להזמין מראש דרך המלון. הקפידו להסכים על מחיר לפני הכניסה לרכב כי אחרת צפויות לכם הפתעות לאחר הנסיעה. אפשר להתמקח, אבל עשו זאת בכבוד ובנימוס. יש גם מוניות גדולות בשארם, סטייל מוניות שירות, שנוסעות בקווים קבועים (יחסית…) והמחיר שלהן הוא זול הרבה יותר. אם תראו כזאת על הכביש, פשוט הושיט יד וסמנו לה לעצור אבל בררו לאן היא מגיעה לפני שאתם עולים. 

הזמנים הטובים ביותר לבקר בשארם א-שייח

לסיכום

אין למעשה זמן "לא נכון" לבקר בשארם א-שייח' – זו עיר יפהפייה שאפשר ליהנות ממנה כל השנה! עם זאת, זמנים מסוימים בשנה עשויים להתאים יותר לחופשה שלכם בהתאם לפעילויות שתרצו לקחת בהן חלק בזמן שאתם בעיר. חובבי החוף צריכים להגיע במהלך חודשי הקיץ ואילו מי שמעוניין לטייל ולראות עוד אטרציות צריכים לתכנן את הטיול שלהם לאביב או לסתיו. לא משנה מתי תגיעו, דבר אחד בטוח – צפויה לכם חוויה בלתי נשכחת!