אטרקציות באל הדאבה

אל הדאבה (El Hadaba | الهضبة) היא שכונה בתוך חצי האי ראס אום סיד, וברובה היא שכונת מגורים אולם כאשר אומרים "אל הדאבה" מתכוונים למעשה לכל האזור הדרומי של ראס אום סיד שבו אפשר למצוא גם מלונות מעולים, גם רצועת חוף יפהפייה וגם כמובן שפע של אטרקציות במרחק קצר. באזור אל הדאבה אפשר למצוא אטרקציות מסוגים שונים, בהם מרכזי קניות, שווקים, פארק מים ורצועת חוף מדהימה עם בתי קפה ומסעדות, וגם תצפית נהדרת לשקיעה הכי יפה בשארם א-שייח'.

 

מלונות מומלצים

מי שמתארח באזור אל הדאבה יכול לבחור בין מלונות שנמצאים על חוף הים, עם רצועת חוף פרטית מדהימה ואטרקציות שונות של ספורט ימי או צלילה. מבין המלונות האלה נמליץ על קלאב ריף ריזורט שידוע באתר הצלילה היפהפה הסמוך אליו, ג'ז פנארה ריזורט שהוא סוג של כפר נופש ענק, דרימס ביץ' שנמצא בחלק המזרחי של אל הדאבה וריף אואזיס ביץ' שגם הוא ריזורט מפנק שכמעט לא צריך לצאת ממנו.

בגזרת המלונות ללא חוף, המלונות המומלצים ביותר הם אלבטרוס אקווה פארק שכולל את פארק המים הגדול ביותר בשארם, אקווה בלו הצמוד אליו שגם הוא מרשת אלבטרוס וכולל גם פארק מים ומלון הבוטיק איל מרקטו שנמצא בלב השכונה במיקום מעולה.

לכל המלונות המומלצים באל הדאבה >>

 

מרכזי קניות

באל הדאבה יש שני מרכזי קניות גדולים ומרכזיים:

איל מרקטו (Il Mercato) הוא המפורסם והגדול שבהם, והוא בעצם רחוב קניות המעוצב בצורת ארקדה אירופית מטופחת ובו המון חנויות, מסעדות ובתי קפה. המקום מואר בלילה באורות נעימים ואפילו מוזיקת רקע מתנגנת לעתים ברמקולים הפזורים מסביב. במרכז המקום יש במה קטנה שמשמשת לעתים להופעות שונות. בשעות הערב, בעיקר בסופי שבוע, המקום מתמלא אנשים והשיטוט בו הוא חוייה כיפית ונעימה.

מרכז קטן יותר הוא דהב סנטר (Dahab Center), שנמצא צמוד למלון אקווה בלו. במרכז הזה אפשר למצוא חנויות בתמהיל די דומה למה שתמצאו באזורים אחרים של שארם, כך שאין הפתעות גדולות.

 

השוק הישן והעיר העתיקה

עד כמה שעיר שנוסדה בשנת 1982 יכולה להיקרא עתיקה, מתחם השוק הישן והעיר העתיקה מציע בזאר ענק עם מאות חנויות מסוגים שונים – מתבלינים וטבק ועד בגדים, מזכרות, תיקים ותכשיטים. על המתחם כולו משקיף מסגד אל סהאבה המרהיב ומאחוריו נמצא מתחם תיירותי בשם Old Egypt, שהוא עיר שלמה חצובה בסלע. המקום מואר בלילה והסיור בו בהחלט מעניין.

למרות שמומלץ להגיע לשוק בשעות הערב והלילה, אז הרבה פחות חם ויותר נעים לשוטט, יש אפשרות גם להגיע בשעות היום ולשלב את הביקור במקום עם קפיצה לחוף הים הסמוך – רצועת החוף הצמודה כוללת אטרקציות של ספורט ימי כמו שיט בסירות, בננות או מנצח, ועל החוף תמצאו ברים עם שתיה וחטיפים. המלונות באל הדאבה שאין להם חוף צמוד, בדרך כלל נמצאים בהסדר עם החופים הללו ומוציאים לשם שאטלים לאורך היום.

במתחם השוק יש גם לא מעט מסעדות ובתי קפה, שהבחירה מתוכם יכולה להיות מתעתעת. המומלצים של טרווליקו הם מסעדת אל מאסריין (El Masrien Restaurant) המעולה, שהיא למעשה שתי מסעדות אחד מול השניה ובהן אוכל מזרחי, בשרים על האש, סלטים ועוד. לא לצפות לטעמים המוכרים והעשירים מישראל, אבל אפשר בהחלט ליהנות שם מארוחה טובה במחיר לא גבוה.

מסעדה טובה נוספת היא מסעדת הדגים ופירות הים פארס סי-פוד (Fares seafood) שמחזיקה במספר סניפים בשארם, מתוכם זה שבעיר העתיקה הוא היפה והגדול מכולם. בכניסה תוכלו לבחור את המנה שלכם מתוך מגש עמוס בכל טוב ומכוסה קרח, וממנו זה יגיע למטבח לצלייה שלאחריה המנה תעשה דרכה לצלחת שלכם. בקומה התחתונה של המסעדה יש גם בית קפה קטן של אותם הבעלים.

ואם כבר בית קפה, כדאי לשתות את הקפה של אחרי דווקא במקום אחר – קונדיטוריית ראיחין (RAYAHEN roastory). מדובר בבית קפה ובית קלייה מהמם, שבו מלבד קפה טוב (הכי טוב בשארם ללא ספק) אפשר למצוא מגוון מתוקים, מאפים, ממתקים, פיצוחים ועוד כל מה שעולה על דעתכם. הכל לפי משקל, טרי, צבעוני ומזמין.

 

חוף אל פנאר

רצועת החוף הדרומית של אל הדאבה היא כנראה היפה ביותר בשארם כולה, והיא נמצאת למרגלות הצוק של ראס אום סיד. מהחלק העליון נשקף נוף מדהים של האזור כולו וזוהי ללא ספק נקודה מושלמת לצפייה בשקיעה בכל יום מחדש. תמצאו שם גם בית קפה חביב בשם סאדיקי קפה (Sadiki Cafe) אם תרצו ללגום קפה או שייק בזמן שהשמש מסיימת את יום העבודה שלה.

כשיורדים למטה אפשר גם לשכב על החוף, לצלול או לשנרקל בשונית האלמוגים הסמוכה והיפה. רוב רצועת החוף פרטית, אבל אם תתארחו בפארשה קפה (Farsha Cafe) תוכלו להגיע אליה. זהו בית הקפה הכי מפורסם בשארם, שמתחיל בחלק העליון של הצוק ויורד עד למטה עם המון מקומות ישיבה ורביצה במפלסים שונים. המקום כולו מלא פיצ'פקעס שהופכים את הישיבה בו לחוויה של ממש, ובעבר מואר באורות צבעוניים והופך לאטרקציה של ממש. שווה לבוא לקראת השקיעה כמובן, אבל בכל שעה של היום אפשר ליהנות שם.

מקום נוסף בחוף אל פנאר הוא מסעדת סנטוריני (Santorini) שצבועה כולה בכחול-לבן ממש כמו באי היווני. גם מסנטוריני אפשר ליהנות מנוף מרהיב של המפרץ בכמה מפלסים ובהתאם לשמה ולרוח הכללית בה מוצעים גם משקאות אניס כמו ערק ואוזו.

 

פארק מים

למרות שהוא נמצא בתוך מלון אלבטרוס, ניתן להיכנס לפארק המים "אקווה בלו" גם מבלי להתארח במלון. למעשה מדובר במתחם משותף של שני מלונות, לשניהם פארקי מים ענקיים שיוצרים יחד פארק אחד עצום בגודלו עם מעל ל-60 מגלשות ומתקני מים, שמתאימים גם לילדים בכל הגילאים וגם לגדולים שבנינו. ממש רצוי להגיע מוקדם כי הבילוי במקום יכול לקחת כמעט יום שלם מבלי שבכלל תרגישו. כרטיס הכניסה כולל ארוחת צהריים.

ללא תשלום

העיר העתיקה והשוק הישן

בזאר ענק על מתחם רחב ידיים שבו עשרות חנויות, מסעדות, בתי קפה ורצועת חוף קטנה במרחק כמה דקות הליכה
שוק
💲

פארשה קפה

בית הקפה הכי יפה בשארם א-שייח'. ביקור חובה, רצוי להגיע לפני השקיעה
בית קפה